Bora Bora , Tweede dag - Reisverslag uit Bora Bora, Frans Polynesië van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu Bora Bora , Tweede dag - Reisverslag uit Bora Bora, Frans Polynesië van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu

Bora Bora , Tweede dag

Blijf op de hoogte en volg Piet En Trijntje

15 Januari 2014 | Frans Polynesië, Bora Bora

Vandaag werden we weer nat ….. niet van de regen want het was prachtig mooi weer , zon en 28 graden ! maar van het zweet en van de lagune ! Om half negen vertrokken we voor een snorkeltour en zwemmen met Stingrays en Haaien !! We gaan van boord met een groepje van zo’n man of 20 en worden verdeeld over twee bootjes , die met een bloedgang over het water vliegen . Schitterend water , want eerst is het gewoon donkerblauw , maar waar het ondieper word is het lichtgroen ….Het is een kwartiertje varen en dan gaan we voor anker ! Gewapend met de waterdicht verpakte camera gaan we via een trapje over de reling en zien al snel donkere vlekken onder water …. Stingrays ……Als het ploegje tot borsthoogte in het water staat komen ze om ons heen zwemmen ! Prachtig gezicht , ze zweven door het water , en als onze tourleader annex kapitein wat voer rondstrooit komen ze boven water en kruipen zelfs tegen je op : GEWELDIG . Ondertussen komen er ook andere kapers op de kust voor een lekker hapje : haaien . Wij zijn gelukkig niet dat lekkere hapje want het zijn Citroen Haaien van zo’n anderhalf tot twee meter lang en die lusten geen mensen . je mag alleen niet in een groep haaien verzeild raken want ze kunnen je wel bijten….Maar dit gebeurt gelukkig niet , en soms zwemmen ze vlak langs je heen of tegen je aan , een heel aparte ervaring . Er zwemmen heel mooie geelkleurige volgvisjes met de haaien mee , en er komen ook steeds meer andere soorten vis tevoorschijn , hele lange met een spitse snuit , en sommigen schitterend van kleur . Dit is een hele ervaring en dat met een entourage van prachtige zee en het schitterend groene eiland met vulkaan op de achtergrond ……Na een dik uurtje tussen al dit moois te hebben rondgedobberd gaan we weer aan boord en varen we naar een andere plaats , waar de onderwater tuinen gelegen zijn : Allemaal koraalvelden . Hier gaan we zo goed en zo kwaad het kan snorkelen . Dit is niet Trijntje haar specialiteit maar gewoon door de zwembril onderwater kijken levert ook al spectaculaire gezichten op , schitterend koraal en prachtige vissen . Ik zit onderhand wat te klooien met die camera , het snorkelen wil niet zó lukken want ik ben een man en kan geen twee dingen tegelijk , snorkelen en filmen !! Dus krijg ik heel wat slokken zout water binnen maar wordt er gelukkig niet misselijk van . Prachtig is wat we te zien krijgen kleurig koraal , idem vissen ….We genieten echt met volle teugen van deze excursie , maar aan alles komt een eind , dus ook aan deze en met een reuze snelheid varen we weer op land aan . Weer komen we zeiknat in de tender en moeten we aan boord eerst droge kleren aantrekken , maar het is nu toch anders dan gisteren …..Daarna gaan we nog even in het stadje rondlopen , kopen nog wat t-shirts en helaas , helaas , nu moeten we de boel inpakken want morgen , in Papeete , Tahiti gaan we van boord . Gelukkig verblijven we daar nog twee nachten in een hotel en gaan nog wat dingen doen , misschien naar Moorea wat ook een prachtig eiland moet zijn . Misschien kan ik nog een stukje daarover schrijven , ik weet niet hoe het met internet gesteld is , en anders doe ik dat als we thuis zijn . In ieder geval willen Trijntje en Ik jullie weer hartelijk dank zeggen voor alle leuke reacties via mail en deze site !!
Gegroet en oan’t sjen somewhere

• 15 Januari 2014 - 05:29

Marcel:

ja jammer dat de verslagen nu bijna stopt we vonden het mooi om je verslagen te lezen en de foto"s ook het was weer indukwekend

• 15 Januari 2014 - 06:29

Ymkje:

Hoi piet en Trijntje,
    Gelukkig nog twee hele dagen genieten van moois en ontspanning en daarna weer terug naar t heitelân en dan...... Mogen jullie weer Snekers worden, dat's ook heel mooi toch? Jullie ook bedankt voor de mooie foto's en verhalen. Tot gauw.

• 15 Januari 2014 - 10:00

Alie En Jan:

Jammer dat het bijna afgelopen is, jullie zijn helemaal in topvorm en we gaan de verhalen echt missen. Maar je, er moet wel geld verdiend worden om dit soort dingen te doen, weten we uit ervaring. Die visfoto's zijn mooi. Wat leuk. hebben wij ooit (zonder stingrays maar met veel vis) gehad in de Great Barrier Reef. Geniet van jullie laatste dagen daar.

• 15 Januari 2014 - 10:05

Betty En JanHein:

Super belevenis met die vissen! Zouden dit ook zo willen doen. Wat schrijf je toch leuk met Piet met een gezonde dosis zelfspot!

• 15 Januari 2014 - 10:08

Theo Van Der Meer:

We wensen jullie een goede terugreis en willen je bedanken voor de mooie reisverhalen over jullie belevenissen tijdens deze cruise. de energie die jullie uitstralen en jullie reislust werken aanstekelijk.Jammer dat we de verhalen niet meer op de Krommezijl kunnen horen.

• 15 Januari 2014 - 15:57

Yvonne:

Wat is het elke keer weer Genieten van jouw verslag, Piet! Genieten met een hoofdletter :). Wens jullie nog een paar heerlijke dagen toe! Lfs Yvonne

• 15 Januari 2014 - 16:16

Rinus En Greetje Lagerwaard:

Dag luitjes, wat een geweldige vakantie hebben jullie al beleefd en nu nog een staartje op het vaste land. We hebben met alle plezier de leuke reisverslagen gelezen, da's toch ook een kunst op zich, Piet! Nog fijne dagen in het verre, verre westen ('t is al bijna het oosten!), een goede thuisreis en tot horens/ziens in Nederland. Nog geen vorst gehad, dus als het nog komt zijn jullie er mooi op tijd bij! Hartelijke groet, Rinus en Greetje

• 15 Januari 2014 - 20:10

Ma Hh:

Hoi jongens nog even en dan is het weer druilerig nederland, maar nog een paar dagen na genieten van al die mooie vissen! Aan alles komt dan weer een eind,nog een paar fijne dagen en fijne reis,tot dan hoooi xxx