Papeete , Tahiti - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu Papeete , Tahiti - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu

Papeete , Tahiti

Blijf op de hoogte en volg Piet En Trijntje

16 Januari 2014 | Frans Polynesië, Papeete

Als we vroeg in de ochtend wakker worden liggen we al lang en breed in Papeete wat je uitspreekt als Papiëete ….We kunnen heel rustig aan doen want we hebben alle tijd aan boord : rustig ontbijten , nog een laatste bakkie koffie in ons favoriete Italiaanse koffie barretje met onze Italiaanse Koffieober uit Napoli …. Hij gaat over een paar maanden het restaurant van z’n vader overnemen in Napoli ….Bonjorno…… Dan rustig de laatste dingen inpakken , want per slot van rekening hoeven we pas om 1200 uur uit de cabine en om 1600 uur van boord , maar rond 10 uur nokken we af richting hotel wat precies tegenover ons schip ligt , op loopafstand . We pikken onze koffers op die in een tent klaarstaan , en lopen naar het hotel . het is vandaag ontzettend warm , zon en 30 graden en morgen wordt het nog heter . helaas kunnen we pas om 1400 uur in onze kamer maar dat geeft niet want we kunnen onze bagage afgeven en aan de wandel . En eventueel terug aan boord ….. Maar dat komt er niet meer van want ook al is het warm , de stad is hartstikke leuk , met een paar parken mét schaduw en een heel fijne promenade aan zee , ook met schaduw van prachtige bomen en iets wind ! Zo is het zomaar 1400 uur en betreden we onze kamer , vrij eenvoudig maar met alles er op en er aan plus balkon met uitzicht op de Marina ….. Ze vult bijna het gehele blikveld vanuit onze kamer . Na even van de warmte te zijn bekomen gaan we in de namiddag op zoek naar een eettentje . Het is nog steeds ontzettend warm en veel winkels en restaurants zijn dicht , het is waarschijnlijk geen “toeristen seizoen “maar we vinden een pizzeria en bestellen daar een glas koud Hihano bier en een koude jus d,orange en een pizza , het wordt de lekkerste pizza ooit ….. en de kokkin is gewoon van het eiland , dus geen Italiaanse …..Vanavond gaan we nog even de stad in en morgen gaan we niet naar Morea , wat eerst het plan was maar met een jeep de binnenlanden in hier op Tahiti ! We zijn benieuwd !!

• 16 Januari 2014 - 12:21

Ymkje:

Nog heel veel plezier en rustig aan hè ? En voor straks..... Goede vlucht en wel thuis en dan weer..... Inpakken en weg wezen

• 16 Januari 2014 - 14:11

Truus En Arie:

Wij wensen jullie een mooie laatste dag en een goede thuisreis toe.
    we hebben genoten van alle verslagen en de foto's.
    Het was weer een mooie en vooral aparte cruise.
    Tot snel.
    Truus en Arie

• 18 Januari 2014 - 20:10

Marcel:

mooi verslag we hebben er van genoten