Rivierdag - Reisverslag uit Amaturá, Brazilië van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu Rivierdag - Reisverslag uit Amaturá, Brazilië van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu

Rivierdag

Blijf op de hoogte en volg Piet En Trijntje

12 Januari 2015 | Brazilië, Amaturá

Met de Zodiac !!
We komen net razend enthousiast terug van een ingelaste expeditie door een prachtig stukje natuur : Een Zodiactocht ! We zijn voor de tweede keer mee want de eerste vaart viel ons een beetje tegen , we zagen wel kingfishers , papagaaien en pirana’s die boven water uitsprongen , één sprong zelfs tegen Trijn aan !! maar onze leiderin zat steeds op haar horloge te kijken om maar weer terug te gaan , en er werden een paar mensen onwel (?) in de zodiac ……… Dus grepen we de kans om een tweede vaart te maken wat ze aan het eind doen voor de liefhebbers , Trijntje was niet te houden ……. Dus maar weer de zwemvesten om en de boot in . Ondertussen is het flink heet geworden maarja je moet wat hé ….Maar nu hebben we Nicky Nicolaus aan boord , een beetje een hoera maker maar wel één die wat aandurft . En dat blijkt al snel als we een schijnbaar ondoordringbaar gebied invaren en Nicky boomstammen en takken aan de kant schuift zodat we verder kunnen op zeer langzame kracht en we midden tussen het groen zitten . Weer springen overal vissen met een boog wel een meter de lucht in en de schipper verteld dat bij een vorige vaart één in de boot terecht kwam ! Een enorme blauwe vlinder die bijna licht geeft fladdert voorbij !! We zagen een Harpij , een grote roofvogel , Ijsvogels ( zwart witte ) en natuurlijk weer de papagaaien en zwarte gieren die je hier overal ziet langs de Amazone . Mensen wonen hier ook , af en toe zie je een houten hut tussen het groen en kom je een visser tegen . Kinderen in een kano wachten tot we langskomen om in de achterblijvende golven te springen … Na drie kwartier gaan we weer naar boord en nu halen ze het anker weer op en vervolgen we onze reis . Wij gaan eerst maar eens lunchen !! Tot morgen !

• 12 Januari 2015 - 05:09

Marcel Teitsma:

wat een mooie foto wij kunnen zien dat jullie genieten doet dat voor al

• 14 Januari 2015 - 16:51

Jan-Hein & Betty:

Vrienden, weer een mooi verslag! Ga zo door (nog even).