Tweede dag , Amazone - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu Tweede dag , Amazone - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu

Tweede dag , Amazone

Blijf op de hoogte en volg Piet En Trijntje

04 Januari 2015 | Brazilië, Manaus

Dag twee op de Amazone !
Vanmorgen was het voor ons al vroeg dag . Onze lieve Trijn had het n.l. in haar hoofd gehaald dat ze de zonsopkomst wou meemaken …. Dus haar er uit geschopt en ik me nog maar even omgedraaid om half zes ….Tsja , Vakantie …. Maar het moet gezegd , ze heeft mooie foto’s gemaakt en ik toch maar vroeg eruit en naar buiten waar het een heerlijke temperatuur bleek . eerst maar eens wat rondjes lopen nu het nog rustig is en daarna ontbijten . We hebben vandaag geen uitstapje met de boten wordt er medegedeeld , heeft iets te maken met de lage waterstand van de rivier voor een smalle passage die ze liever bij daglicht doen . Is nu verschoven naar morgen ochtend en wij schijnen al om 6 uur in de zodiacs te moeten maar dan hebben we wel de meeste kans om dieren te zien , hoewel die kans klein blijft op de vogels na , maar wie weet hebben we geluk . Dat hebben we vandaag zeer zeker want als het schip voorzichtig een zijstuk van de Amazone invaart met helder water ontdekken we overal roze dolfijnen ( We hebben echt niets gedronken ) Het is een prachtig gezicht maar moeilijk te fotograferen of te filmen want ze blijven maar kort boven water . Ze zijn werkelijk hartstikke roze en hebben enorm lange snuiten . Ook zijn ze blind want ogen schijnen ze niet nodig te hebben ….Het water van de Amazone is hartstikke bruin en er drijft heel veel “oerwoudafval “ in van enorme pollen groen , soms kleine drijvende eilandjes tot complete bomen . Af en toe komen we een soort kano tegen met aanhangmotor met daarin één of twee vissers en ook een enkel veerbootje …. Aan de wal ontdekken we soms een hut , soms een paar huisjes bij elkaar , maar meestal alleen maar groen …. De rivier is vrij breed , een paar honderd meter met soms een iets smaller gedeelte . Het schip ondertussen bevalt ons goed , prima eten , we zitten meest in het zelfbediening restaurant want daar heb je alle vrijheid en kun je zo naar buiten als er zich iets interessants voordoet . Onze hut is een binnenhut maar prima ! Kortom , we hebben het wel naar de zin . Al met al dus een rustig dagje en maar vroeg op bed vanavond want ja , ook weer vroeg op !
Oant Moan

• 04 Januari 2015 - 10:21

Marcel:

wat een mooie foto s
    maar de niet weer zo vroeg uit jullie hebben vakantie

• 04 Januari 2015 - 11:13

Yvonne:

Hi Piet en Trijntje, Eerst voor jullie nog een gelukkig nieuwjaar! Wat een prachtige foto's en dito verslag (compliment aan de fotograaf en verslaggever :) ). Ik geniet met jullie mee <3