We zijn weer op weg ! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu We zijn weer op weg ! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu

We zijn weer op weg !

Blijf op de hoogte en volg Piet En Trijntje

29 December 2013 | Chili, Santiago de Chile

Donderdagmiddag Tweede Kerstdag stappen we samen met Jeroen in de auto op weg naar Amsterdam . Meester Jeroen heeft samen met Stefan , Jeanet en Ma eerste kerstdag met ons gevierd en nu leveren we hem af in Haarlem waar hij tegenwoordig woont . We vliegen met KLM/Air France en gaan eerst naar Parijs , vliegveld Charles de Gaulle . ’s Avonds 23.30 vertrekt de vlucht naar Santiago de Chili welke heel voorspoedig verloopt . Na een heerlijke maaltijd vallen we al spoedig in slaap , Trijntje helaas iets minder vast , en als we ’s Morgens wakker worden zijn we er al bijna . Aankomst 9.30 , al met al een vlucht van 15 uur , want er is een tijdsverschil van 4 uur . Daar staat een bus op ons te wachten die het gezelschap wat de cruise gaat maken ( van verschillende vluchten ) naar het Ritz Carlton hotel brengt . Na de kamer te hebben bewonderd en wat te zijn opgefrist bedenken we dat we ook nog wel wat willen zien van Santiago , want ja , je bent er nu toch ! Dus stappen we voor het hotel in een taxi met een heel aardige chauffeur , hij had het natuurlijk weer over voetbal ( Robben , Van Persie en Snijder ) en wist dat het Nederlands Elftal met Chili in de zelfde groep zou zitten tijdens het WK. Hij brengt ons op ons verzoek naar “Cerre San Christobal “ , een berg met prachtig uitzicht over de stad van 6 miljoen inwoners ….. Een kabeltreintje brengt ons naar boven , en het uitzicht is inderdaad adembenemend ! Heel zacht zien we het Andesgebergte met sneeuwtoppen op de achtergrond , heerlijke sneeuw , het is hier 32 graden en strakblauwe lucht …..We klimmen nog even hoger naar een grote witte Madonna en trekken ons dan terug in de schaduw om een hapje te eten . Na het treintje weer met de taxi , met een heel andere chauffeur . Na ons naar het hotel te hebben gereden rekent Trijn af met 4 briefjes van 5000 Peso , pas gehaald bij de Rabo Bank . Hij pakt ze aan , en na wat vreemd gedrag krijgen we drie terug die vals blijken te zijn . Omdat je er met je hoofd nog niet helemaal bij bent krijgt hij na wat gehakketak drie nieuwe , die zijn volgens hem goed , maar wij zitten met de valse drie : pure oplichting , hij heeft ze omgewisseld ……Maar helaas en vooruit , we leven nog !! Verlies van zo’n 20 Euro .
Santiago is trouwens de hoofdstag van Chili , en dit land heeft wel weer een geschiedenis hoor , Iedereen kent nog wel de Junta van Pinochet die misdaden beging tegen de menselijkheid nadat ze de regering van Allende omver wierpen . Deze pleegde zelfmoord op Place de Moneda hier in de stad .Morgen gaan we met de bus naar havenstad Valparaiso , zo’n anderhalf uur rijden , en schepen daar in ……

• 29 December 2013 - 07:41

Wilco:

Goede reis en heel veel plezier

• 29 December 2013 - 09:22

Alie En Jan:

het was zo te zien redelijk helder. Toen wij er waren was de lucht nooit zo blauw. Benieuwd wat jullie van Valparaiso vinden. Geniet ervan. We reizen stiekem mee!

• 29 December 2013 - 09:47

Marja:

Goeiemorgen luitjes. Jullie eerste belevenissen zijn al weer een feit lees ik .
    Trijntje van harte gefeliciteerd met je verjaardag, maak er maar weer een leuke dag van daar . Let's dance,
    David Bowie,nr 751 :-)
    Groetjes en tot later..

• 29 December 2013 - 10:02

Yvonne:

Ten eerste: Trijntje, van harte GEFELICITEERD met je verjaardag! Wat een heerlijkheid om dat in Chili, aan boord te vieren! Wens jullie een hele fijne (verjaars) dag toe! Daarnaast weer enorm genoten van jullie reisverslag, Piet, wat doe je dit goed! Genieten! xxx

• 29 December 2013 - 10:09

Rinus En Greetje:

Trijntje, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een gezellige én zeker bijzondere dag samen! Weer eens wat anders dan vieren in Leeuwarden.... Je verjaardagskaart ligt als mosterd na de maaltijd bij thuiskomt op je te wachten. We beseften niet dat jullie nú al vakantie ginnen hiuden (het is voor gewone mensen zoals wij ook niet bij te benen...). Fijne cruise en alvast een leuke jaarwisseling. Wij volgen het reisverslag met alle interesse.

• 29 December 2013 - 11:32

Marja:

PS : Ook van harte van Ma Bos, ze heeft een berichtje gestuurd maar dit lijkt niet goed over te komen.

• 29 December 2013 - 11:38

Peta En Dries:

Wij wensen jullie een fijne vacantie toe. Trijntje van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Wij genieten met jullie mee van het reisverslag. Dikke Tút Dries en Peta

• 29 December 2013 - 11:54

Arie En Truus:

Lieve Trijntje en Piet,
    Dat ziet er weer geweldig uit!
    We wensen je een fantastische verjaardag toe, maar dat kan al haast niet meer anders.
    Wij wensen jullie een mooie cruise verder en een mooie jaarswisseling.
    groetjes, Truus en Arie

• 29 December 2013 - 12:34

Marcel Trudy:

gefeliciteerd met deze dag en nog vele jaren er bij. de foto"s zijn mooi
    we zien naar het volgende verslag uit

• 29 December 2013 - 13:40

Gerda:

Ha Jarige Jet en Piet, dus de reis is weer begonnen, ziet er goed uit, genieten maar!!!

• 30 December 2013 - 21:49

Ymkje:

Hoi piet en trijntje, van harte met je nieuwe levensjaar Trijntje. We waren in dwingeloo en ik kon niet op internet vandaar mijn trage reactie. Leuk om de reisverslagen te lezen veel plezier en maak er n mooie film van Piet.