Van Santiago naar Valparaiso - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu Van Santiago naar Valparaiso - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu

Van Santiago naar Valparaiso

Blijf op de hoogte en volg Piet En Trijntje

29 December 2013 | Chili, Santiago de Chile

Allereerst een dikke kus van Trijntje voor iedereen die haar heeft gefeliciteerd per e-mail , sms of via deze site !! Ze ligt momenteel haar verjaardag te vieren op een ligstoel aan dek terwijl ik hier zit te zwoegen achter de laptop . . . . ’t is oneerlijk verdeeld , hoewel , we varen wel net een enorme mistbank binnen ? …. Én ik heb wel de top 2000 on stream al gaat dat wat moeilijk , de verbinding is niet heel goed ! Heerlijke muziek , heb net 2 nummers gehoord waarvoor we gestemd hebben , Rob de Nijs ( Ja Ja ) en Bob Marley .
Gisteren was een prima dag , warm en zonnig , en we werden rond 10 uur per bus opgehaald van het hotel om op weg te gaan naar Valparaiso . Voor de bagage werd gezorgd , dus daar hadden we geen omkijken meer naar . De rit duurde toch nog inclusief stop zo’n 2 ½ uur , maar verliep rustig . Bij de Terminal aangekomen konden we meteen inchecken . Dit ging zeer relaxt , geen wachtrijen , en binnen de kortste keren waren we aan boord . Onze stateroom was nog niet gereed , maar we konden eerst wat gaan eten en het schip bekijken . ’t Is prachtig , en heerlijk rustig . Je hebt veel ruimte en ook de cabin die we even later mochten betreden is erg ruim , met balkon , en een ruime badkamer met bad en douche . Luxe hoor ! Hier houden we het wel 3 weken uit !
De tijdelijke bewoners van het schip zijn meest slecht geklede Amerikanen , enkele Duitsers , en we hebben een paar keer Nederlands gehoord . De leeftijd varrieerd van 8 tot 88 , met de nadruk op de tweede helft daarvan , waar we zelf natuurlijk ook al bij horen .
Valparaiso is een mooie havenstad met veel gekleurde huizen gebouwd tegen de heuvels . Je kunt je verplaatsen ( in hoogte ) door middel van Kabeltreintjes . We kunnen alles wel zien vanaf het schip, maar hebben geen tijd en ook niet zoveel zin meer om de stad in te gaan , bovendien moeten we nog even oefenen met de zwemvestjes …… ’s Avonds heerlijk gegeten , goeie kwaliteit , en daarna kwam het vertrek , met ondergaande zon …… Prachtig . Nu zitten we op de Pacific en ik zie dat de blauwe lucht terug is . Dus ga ik Trijntje maar eens opzoeken , er zijn ligstoelen in overvloed !!!
Morgen op Robinson Crusoe Island !

• 29 December 2013 - 19:38

Betty En JanHein:

Natuurlijk van harte gefeliciteerd Trijntje, heerlijk om dit op reis te vieren.
    Zo te lezen weer een prima hut, met balkon........
    Neem een lekker glas wijn van ons en wij gaan gauw door naar jullie verslag. Helaas geen nieuwjaarswens in persoon. Ons geheugen gaat hard achteruit, want je had verteld dat jullie weer op stap gingen.
    Dikke verjaardagskus
    Betty en JanHein

• 29 December 2013 - 21:38

Rinus En Greetje:

Het klinkt ook nu weer heerlijk! Met welk schip varen jullie eigenlijk?

• 29 December 2013 - 22:42

Alie:

Jan ligt al op een oor. Moet nog veel slapen na zijn lange ziekenhuisverblijf. Geniet wel al weer mee van jullie avonturen. Leuk om het vertrek uit Valparaiso te volgen. En wat een mooie stateroom (dat kun je geen hut meer noemen toch). Vertel verder ....

• 30 December 2013 - 11:42

Harry:

Lieve Trijntje. Zoals wel eerder is gebeurd ben ik te laat voor je verjaring: maar toch alsnog van harte. Ik zocht jullie adres voor de nieuwjaarskaart en kwam jullie site tegen. Mooi om jullie te volgen. Piet zoefde mij vorige week nog voorbij op Thialf en nu alweer op een ander continent!!! Geniet ervan en ik geniet mee. Lieve groet. H. C. En H

• 30 December 2013 - 14:19

Stefan En Jeanet:

Hee Piet en Trijntje! Wat een superdeluxe kamer zeg, een stateroom met balkon (en wij maar denken dat wij het goed voor elkaar hadden op onze minicruise ;))! De omgeving ziet er prachtig uit en zo te zien heerlijk weer, lekker veel zon! Heerlijk!!! Geniet ervan, het is jullie van harte gegund! Veel liefs, Stefan en Jeanet ps: wat ziet Piet er hip uit :)!

• 30 December 2013 - 16:20

Janpiet Bakker:

"Geweldig" , "Prachtig" Piet en Trijntje,

• 30 December 2013 - 16:55

Cora En Peter:

Vanuit Hoofddorp ook leuk om jullie reis mee te beleven, ik mis even wel schip jullie doen? Robinson eiland is leuk, voelt een beetje of je het mee beleeft veel plezier.

• 31 December 2013 - 02:11

Piet En Trijntje Bos:

Hallo Cora en Peter
    We veren met de Marina van Ociana cruises ! Groetjes Trijn en Piet

• 31 December 2013 - 13:00

Van Der Meer. Theo:

Beste Piet en Trijntje,

Wij krijgen vast geen kusje omreden dat we zo laat zijn met onze felicitatie voor Trijntjes verjaardag. Maar alsnog proficiat en nog vele jaren gewenst.
    We gaan jullie volgen op de cruise en het begin ziet geweldig uit,
    Goede vaart en veel plezier, niet teveel eten en voldoende rondjes op het schip lopen,
    veel zon en een rustige zee gewenst,
    Groet,
    Tiny en Theo