Ons avontuur op Pitcairn Island ? Of niet ? - Reisverslag uit Pitcairneilanden, Pitcairn van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu Ons avontuur op Pitcairn Island ? Of niet ? - Reisverslag uit Pitcairneilanden, Pitcairn van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu

Ons avontuur op Pitcairn Island ? Of niet ?

Blijf op de hoogte en volg Piet En Trijntje

08 Januari 2014 | Pitcairn, Pitcairneilanden

Vroeg in de ochtend gaat bij ons de wekker , voor niets , want wij zijn allang op . We willen heel graag naar Pitcairn , dus vroeg ontbijten en de rugtassen pakken . Op ons balkon zien we het eiland naderen , dus maar snel naar de verzamelplaats in de Marina lounche voor de tender , want we willen de eerste niet missen . Er zitten al een aantal enthousiastelingen te wachten en wij sluiten aan.
Het duurt nog wel een uurtje , maar daar geven we niet om . Dan volgt er een praatje van de kapitein vanaf de brug . Hij hoopt dat we kunnen tenderen , maar hij ziet het donker in vanwege de wind die ons en de medepassagiers toch niet zo sterk lijkt ….. Maar helaas , als we de Bounty bay invaren waar we moeten ankeren neemt de kapitein het besluit dat we niet aan land kunnen . Het waait te hard . dit is helaas het risico wat je loopt met tenderen . Wel héél jammer …….De kapitein besluit naar de andere kant van het eiland te varen en daar voor anker te gaan . Daar is het uit de wind en het water rustig . Als wij niet naar de wal kunnen , moet de wal maar naar het schip en al spoedig komt er een vrachtsloep met het halve eiland aan bevolking aanvaren . Deze grote sloepen zijn de vrachtschepen van het eiland , houten containers gaan als last onderin en de passagiers zitten op houten bankjes daarboven . Ze gaan een markt aan boord verzorgen . Vinden we wel leuk want we hadden onze zinnen gezet op een miniatuur Bounty , en hopen die alsnog te bemachtigen . Een tijdje later , na een lekker bakje koffie in het onderhand Nederlandse hoekje in de koffiebar , gaan we richting markt in de Horizon . Overal kraampjes in deze prachtige salon en het krioelt er van de passagiers ….. Het lukt ons een Bounty model te bemachtigen , hoe we die thuiskrijgen is punt twee want hij is groter dan gedacht…..Verkocht én gemaakt door Brian Young , een nazaat van een van de muiters ! Ook treffen we de dame die de lezing verzorgde , Jaqkui Christian , die ons belangstellend vroeg waar we vandaan kwamen . Uut Nederland , en dat had ze al gedacht ! Ze was een tijdje terug nog in Nederland geweest , zelfs in Groningen en vond het daar geweldig . Dat vonden wij wel leuk , en na haar gefeliciteerd te hebben met haar verjaardag die ze vandaag viert namen we afscheid en misschien tot ziens in Nederland ?? Al met al hebben we een hele leuke dag , hoewel we natuurlijk liever aan land gegaan waren . Zo meteen doen we nog een “rondje eiland “wat de kapitein zojuist bekend heeft gemaakt en dan is het tijd om afscheid te nemen van de Pitcairn bewoners die weer terug gaan naar hun wereldje ……

• 08 Januari 2014 - 22:39

Gerda:

Mooi mooi mooi jammer dat jullie niet even aan land hebben kunnen rond banjeren!

• 08 Januari 2014 - 23:44

Janpiet:

Bedankt dat je een leuk mailt je stuurde naar mijn Moeder, We kijken samen naar jullie reis.

• 08 Januari 2014 - 23:59

Ymkje:

Niet te krappe bochten naar ik hoop? Jammer dat jullie niet aan wal konden.

• 09 Januari 2014 - 05:13

Marcel:

wat jammer niet aan wal
    het verslag is weer mooi jullie stralen weer op de foto ga zo door

• 09 Januari 2014 - 08:58

Alie:

mooi bootje hoor, en handwerk! Wel jammer dat aan wal gaan niet lukte, maar soms gaat dat niet. Wij hebben zoiets ondertussen drie keer meegemaakt, zelfs twee keer zonder dat er getenderd moest worden. Jullie hadden er wel mooi weer bij!

• 09 Januari 2014 - 20:00

Betty En JanHein:

Deja vu....kan me nog nog de Cayman islands herinneren! Jammer voor jullie....