Op de Pacific - Reisverslag uit Róbinson Crusoe, Chili van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu Op de Pacific - Reisverslag uit Róbinson Crusoe, Chili van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu

Op de Pacific

01 Januari 2014 | Chili, Róbinson Crusoe

Zo , even uitrusten achter de pc , net terug van een paar km lopen op het bovendek onder begeleiding van een leuke live jazzband ! Trijntje ligt in de zon op een ligstoel aan dek , ’t is heerlijk weer ….
Vannacht het nieuwe jaar ingeluid op die zelfde plek , rond het zwembad, onder een sterrenhemel met af en toe een vallende ster als vuurwerk …. Er speelde een rockbandje , de bubbels waren van het huis ! Vadertje tijd was aan boord , die het aftellen begon….. Een enorme stoot op de scheepshoorn , muziek en gezang , het is 2014 ! Toespraak van de kapitein , maar die is niet lang van stof : Gelukkig nieuwjaar allemaal !
Rond 2 uur gaan we heerlijk slapen , de klok moet een uur achteruit dus we hebben een uur langer . Vanochtend na het ontbijt wat we buiten hebben genuttigd , het wordt vandaag 25 graden ! , gaan we eerst wat rondjes lopen , moet want je wordt wel lui hoor aan boord ! Met Trijntje haar knie waar ze steeds last van had voor de vakantie gaat het steeds beter !!Ik kan haar niet meer bijbenen …..
Na al die sportiviteit eerst koffiedrinken in Baristas , onze favoriete locatie met uitzicht op het zwembad , je kunt wel naar buiten zien maar niet naar binnen …. Mensen kijken ! Soms leuk , soms ook minder leuk want niet iedereen ziet er fantastisch uit natuurlijk…….’t Is een Italiaanse koffiebar met allerhande soorten , wij nemen een koffie Latte . Koffie is gratis aan boord , ook de speciale , en is van uitmuntende kwaliteit ! Opeens horen we Nederlands naast ons , uniek want veel zitten er niet aan boord . ( Gister Nederlands gesproken met een vrouwelijke Ober uit Zuid Afrika )Het blijken aardige mensen uit de buurt van Amsterdam , en die wisten dat er ergens nog een geëmigreerde Friezin aan boord moest zijn ……het kan verkeren …..Na deze gezelligheid is er werk aan de winkel ! De was moet gedraaid . Met de slechte ervaringen van onze wereldreis in het achterhoofd (vechtpartijen om een wasmachine ) gaan we op pad .Hier 3 prachtige wasmachines met droger en geen mens te bekennen …..Dus snel klaar ! ondertussen terwijl de droger draait op naar onze concierge ( ja ja ) om twee fietsen te regelen voor paaseiland .Daar willen we een dag fietsen ….Zo geregeld , ze zullen klaarstaan aan de haven ….We hebben nog ruim twee dagen te gaan op zee voordat we daar zijn en kunnen genieten van een heel rustige ambiance . Het is prachtig weer , ik heb de schuifdeur open en hoor het ruisen van de zee , en schrijf onder het genot van de muziek op de laptop. Genieten ! ’s Avonds heerlijk eten in de restaurants , het is vrije zitting , je hoeft nooit te wachten op een tafel . Je hoeft niet een strik om , jasje wordt wel verwacht . We mogen voor vier Specialty Restaurants reserveren , hebben er al twee gehad en het eten was van grote klasse ! Vooral op Trijn haar verjaardag in Toscana was zeer goed .
Alles zit bij de prijs in , water ook voor aan land , alle frisdranken en alle koffie’s , alleen de wijn en andere alcoholische versnaperingen moet je betalen . We kopen een fles in het restaurant en doen daar twee dagen mee. Je kunt je fles in elk ander restaurant laten halen .
Ook het zelfbedieningsrestaurant is heel goed , daar mag je gewoon in je korte broek in en t shirtje , maar zelfbediening is een ruim begrip want je mag aanwijzen wat je wilt en dan scheppen ze het voor je op een bord . Elke dag een ander thema , vandaag Japans , lekkere sushi …….
Ik ga zo nog maar eens even van de zon genieten , dus tot de volgende keer , dat zal zo over drie – vier dagen zijn . Groetjes !!!!
ps , Internet is ontzettend traag , dus als er iets mis gaat of dubbel binnenkomt , neem mij niet kwalijk svp.........

• 01 Januari 2014 - 20:49

Betty En Janhein:

De beste wensen voor jullie beiden en een goede gezondheid gewenst voor 2014.
    Geniet van deze prachtige reis en gauw tot ziens lieve mensen.

• 01 Januari 2014 - 21:16

Alie En Jan:

Nou ik zie wel dat jullie niet voor straf op reis zijn. Lijkt me aan fantastisch schip. en dat er geen rijen zijn bij de was is ook een feest (weet ik uit ervaring). Hoef je ook niet aan Amerikanen uit te leggen hoe het werkt :) . Geniet verder mensen in dit schone nieuwe jaar. We kijken uit naar het vervolg.

• 01 Januari 2014 - 21:47

Marja:

Prachtig hoor,adembenemend soms ! En natuurlijk ook van mij de beste wensen voor 2014 ...

• 01 Januari 2014 - 22:51

Hillie En Haaije:

Swingend het oude jaar uitgegaan ....dat het nieuwe jaar ook maar veel swing en schwung mag brengen.
    Wat zie je er mooi uit Piet in dat grijze jasje en Trijntje, dat blauw staat je goed.
    Maar lekker fietsen op het Paaseiland.
    liefs

• 01 Januari 2014 - 23:20

Truus En Arie:

Lieve Trijntje en Piet,

Ook van ons de beste wensen voor 2014.
    Wat een prachtig schip zeg, dat ziet er wel uit om lekker te genieten.
    Arie is zeer gecharmeerd van de bibliotheek. ( beetje jaloers ?)
    Veel plezier met het fietsen op paaseiland.

• 02 Januari 2014 - 08:59

Marja:

Hihi inderdaad,die bibliotheek ! Ik kreeg ook een beetje de indruk van 'old boys' club maar dan voor vrouwen (vanwege die lichte stoelen)......

• 02 Januari 2014 - 11:37

Marcel:

daar een gezond 2014 en sportief he piet als haar nu al niet kan bij houden dan moet je er toch wat aan doen
    het verslag is weer als van ouds goed
    en de foto"s zijn ook mooi

• 02 Januari 2014 - 15:52

Ymkje:

Ben helemaaaaaal niet jaloers. Heerlijk wat lijkt het me daar goed toeven. Veel plezier.

• 02 Januari 2014 - 21:38

Willy Bakker:

Dit was Wim zijn harte wens, fijn dat jullie wel allemaal zien.