Drukte op zee - Reisverslag uit Grand Turk, Turkse en Caicos Eilanden van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu Drukte op zee - Reisverslag uit Grand Turk, Turkse en Caicos Eilanden van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu

Drukte op zee

Blijf op de hoogte en volg Piet En Trijntje

05 April 2014 | Turkse en Caicos Eilanden, Grand Turk

Daar zijn we weer met deel 2 van Vrijdag 4 April .
Na onze ervaring met Roger Daltrey moeten we even bijkomen maar niet lang want er staat veel op het programma ! Zo moeten we het schip nog steeds verkennen ( hebben we nog geen tijd voor gehad ) , het ziet er overigens prima uit en de rest is ook allemaal ok ! maar ja , dan kom je weer buiten bij het zwembad en dan treed Jimmy Hendrix op . Ben ik dronken of zo ? Die is al jaren dood ….Het gaat om een coverband maar die doen het erg goed , de zanger is blank maar lijkt wel erg veel op hem en speelt heel goed . dus blijven we daar maar weer even plakken . Ik vraag me af : steekt hij z’n gitaar straks ook in de fik wat Jimmy Hendrix ook deed ? gelukkig niet , het blijft bij muziek op een paar onschuldige geintjes na …..Misschien is het goed om uit te leggen dat alle muziek in het teken staat van het festival op het Isle of Wight in 1969 – 1970 en daar hoort Jimmy zeker bij !

Verder gaat de tocht en de dag want straks treed de little River band op , volgens mij een Australische band , maar dat weet ik op dit moment niet zeker want ik kan het nu niet nakijken ….Maar geeft niet , ze spelen fantastisch en heel melodieus . Goede samenzang en gitaarwerk maar mij soms iets te gladjes . maar we hebben ze gezien !!!Later , als we gaan eten , weer in de zelfbediening , we komen niet aan ons restaurant toe zitten we weer bij Carl Palmer ( Ja , van EL&P ) en als we hem ‘s Avonds weer tegenkomen met z’n vrouw groet hij ons al …..

We moeten weer voortmaken want we hebben een optreden van de Moody Blues genaamd “Storyteller “in het Theater met onze vaste zitplaats ! Dit is weer heel leuk . De heren vertellen over hun begin tijd ( 50 jaar geleden )en vooral over hun optreden tijdens het Festival op het Isle of Wight met z’n 700. 000 toeschouwers maar ook leuke anekdotes …zoals Justin Hayward , zanger en gitarist van de Moody’s : Hij kocht onlangs een akoestische gitaar in Nashville waar hij heel vaak komt , en rekent hem af bij de eigenaar die hij goed kent . Hij speelt er wat op en komt er een mevrouw op hem af die zegt : Och meneer , U kunt wel aardig gitaar spelen , beter dan de meeste mensen die hier buiten hun geld er mee verdienen . Misschien kunt U er uw geld mee verdienen als U wat op gaat treden . Hij is met niets begonnen , moest zelfs zijn eerste gitaar verkopen maar ondertussen vast wel miljonair …..En Graem vertelde dat hij het oudste lid is van de Moody Blues , al vijftig jaar , en dat de “nieuwe “leden “nog maar “48 jaar bij de Moody Blues zijn …..Ook was hij persoonlijk bevriend met Jimmy Hendrix ,waarvoor hij de lp Electric ladyland mocht beluisteren in de studio toen hij net af was…Toen Graem zijn zoon later fan was van Lenny Krawitz ? kwam deze via hem in aanraking met de muziek van Jimmy Hendrix …. Toen hij zijn vader vroeg of hij die muziek kende vertelde Graem trots dat hij de eerste was die de lp Electric ladyland mocht beluisteren ….Pa ….. kende jij Jimmy Hendrix persoonlijk? ….. Ook Roger Daltrey vertelde daarvoor nog een leuk verhaal , die woonde een tijdje bij Jimmy in de straat , werd bevriend en nodigde hem uit toen hij zojuist zijn trapleuning had geschilderd …..Jimmy kwam en pakte natuurlijk de leuning vast : Zo , nu heb je voor altijd een aandenken aan mij …..Een paar weken later was hij dood , bezweken aan een overdosis ……. Dit draait uit op een heel ander cruise – verhaal dan wat jullie van ons gewend zijn , maar dit beleven we op dit moment . Vanavond laat nog even Mellow Yellow gezien , een onbekende band , maar ze waren wel héél leuk , een zangeres voor de verandering en omdat het donker was ( bij het zwembad ) veel leuke lichteffecten
Morgen zijn we op Grand Turk !

• 05 April 2014 - 22:39

Marcel:

geniet nog maar van de wijn en geniet van de optredens zo te horen genieten jullie er van ik kom jullie foto"s ook tegen op facebook mooi is dat geniet er erg van jongens

• 06 April 2014 - 08:39

Alie En Jan:

inderdaad een bijzondere cruise; en zo te lezen vinden jullie het nog leuker dan v ooraf gedacht! Prachtig toch. Op Isle of Wight hebben ze het ook nog steeds over dat festival van toen. Ze doen het jaarlijks dunnetjes over. Dan moet je niet op de dag erna met de boot over willen naar Portsmouth (zoals wij 2 jaar geleden), want dat lukt je niet (wachttijden van 8 uur waren niks). Dat moet toch wel iets geweest zijn. Leuk hoor al die verhalen.

• 06 April 2014 - 15:32

Truus En Arie:

Volgens ons was dit allemaal wel genieten voor jullie!
    Geniet er nog maar van.
    We hopen snel jullie verhalen te horen.
    Tot ziens