Grand Turk and Caicos Islands - Reisverslag uit Grand Turk, Turkse en Caicos Eilanden van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu Grand Turk and Caicos Islands - Reisverslag uit Grand Turk, Turkse en Caicos Eilanden van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu

Grand Turk and Caicos Islands

Blijf op de hoogte en volg Piet En Trijntje

06 April 2014 | Turkse en Caicos Eilanden, Grand Turk

Grand Turk
Deze dag begint zonder muziek , tenminste aan boord want op het eilandje Grand Turk wat deel uitmaakt van de Turks and Caicos archipelago klinken allerhande Caraïbische klanken . Het is op zich een van de armste eilanden in de Carribean , ook al omdat er veel vluchtelingen aankomen vanuit Haïti …. De grootste bron van inkomsten is dan ook : toerisme . Vroeger werd er aan zoutwinning gedaan maar nu niet meer . Dus brengen wij maar weer wat geld in het laatje van de bewoners …..We willen ons vandaag een beetje ontspannen want de Cruise is vrij intensief , je vliegt van hot naar her . ( maar wel met veel plezier , hoor )
We stappen aan land het aards paradijs binnen . Eerst door een modern dorpje met prachtige kleuren en dan het strand op met een schitterende lichtblauwe zee , zie de foto’s , de kleuren zijn echt !! Wij besluiten om eerst maar een strandwandeling te gaan maken , verderop ligt een scheepswrak waar we niet bij kunnen komen , maar wel dichtbij . Het is nu nog vrij rustig op het strand ,alleen de Moody- Cruisers liggen her en der op de stoelen die in rijke getale aanwezig zijn ! Maar in de verte zien we een tweede gigant van Princess Cruises aankomen ( meer kunnen hier trouwens niet liggen ) dus na de leuke maar warme wandeling , het is prachtig weer en 28 graden , zoeken we ook een stoel en gaan we zwemmen . Je kunt rustig je spullen op de stoel achterlaten , er is genoeg toezicht ….Heerlijk is het prachtig heldere water hier . Even er doorheen omdat je zelf ook nogal verhit bent en zwemmen maar . De Princess Cruisers zijn onderhand gearriveerd maar het is nog steeds niet overvol . Na ons een tijd te hebben vermaakt besluiten we nog wat winkeltjes aan te doen en weer terug aan boord te keren , gaan we daar maar eten . Hollanders hé …….zuunig . Na het eten gaan we nog even kijken bij de kunstwerken van Roger Dean . Hij is zelf weer aanwezig en we raken gezellig met hem aan de praat . Een zeer toegankelijke man en heel aardig . We besluiten een kalender te kopen met reproductie ’s van zijn werk . Een genummerd en gesigneerd exemplaar , een collecters item . Én met een stevige handdruk !!!
Straks gaan we naar Roger Daltrey , die een eigen pagina verdiend . Tot dan !

• 06 April 2014 - 16:35

Alie En Jan:

Bekende aanlegplaats. We waren hier in 2011. Zijn toen naar de (roestige) vuurtoren geweest op het andere eind van het eiland. Leuk om rond te kijken. Als er een cruiseschip is verdubbeld het inwonersaantal, moet je nagaan bij twee schepen!

• 06 April 2014 - 19:01

Ma Bos.:

Wat weer een mooie zonnige foto,s een heel verschil met hier want het is hier vandaag niet gezellig, triest en af en toe een beetje nat.Maar jullie zien weer heel wat al schiet het nu snel op. Al vast een hele goeie terugreis zonder die vervelende dingen van de heen reis.Veel liefs van hier hoor hooooi, ma

• 07 April 2014 - 05:14

Marcel:

mooi verslag en mooi foto"s rust maar lekker uit dat hebben jullie wel verdient en stap niet op de verkeerde boot

• 07 April 2014 - 11:08

Ymkje:

Haha trijntje op m ligstoel? Dat's pas uniek. Hoeveel secondes heb je dat volgehouden ?lekker weertje trouwens.

• 08 April 2014 - 16:29

Jan-Hein & Betty:

We worden bijna jaloers.... bijna.....