The Moody Blues - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu The Moody Blues - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu

The Moody Blues

Blijf op de hoogte en volg Piet En Trijntje

03 April 2014 | Verenigde Staten, Miami Beach

The Moody Blues
Na onze vermoeiende avonturen met de heenvlucht is het heerlijk om aan boord te stappen . Tijdens het wachten buiten zien we al verschillende artiesten arriveren , die trouwens al snel aan de bak moeten want ’s Middags van dag 1 zijn er al concerten en ’s Avonds hebben wij al ons concert van de Moody Blues ! Maar eerst naar onze cabin , een eenvoudige binnen hut hebben we besteld , want we vinden luxe deze keer niet zo belangrijk . Toch is de hut een prettige verrassing want hij is ruim met een grote spiegel aan het einde voor een ruimtelijk effect en verder alles er op en er aan ! Ook het schip , de MSC Divina lijkt op het eerste gezicht prachtig . Het is één van de grote klasse , maar overal is plaats genoeg . Ook in het zelfbediening restaurant , waar we eerst maar een hapje gaan eten . Veel rust krijgen we daarna niet ,eerst sloepenrol en dan het eerste optreden want voormalig Jefferson Airplane , nu Starship bijt het spits af voor een concert op een groot podium bij het zwembad . Iedereen is in het blauw en onder hun muziek en onder een prachtig blauwe hemel met even later een schitterende ondergaande zon varen we de haven van Miami uit …..Overal op het schip zijn hierna concerten en optredens van allerhande artiesten van absolute wereldklasse !! Een heel andere ervaring dan de eenvoudige bandjes die anders op een schip optreden !!! Wij gaan ondertussen snel weer wat eten want we moeten ons opmaken voor ons concert van de Moody Blues in het theater . We hebben bij het inchecken een kaart gekregen met de rij en ons stoelnummer waar wij zijn ingedeeld voor alle concerten in het prachtige grote theater . Wij hebben met het eten de eerste zitting , dus is het concert ’s Avonds van half negen tot half elf . Acht uur gaan we op pad en het blijkt dat we een schitterende zitplaats hebben . We kunnen alles prima overzien omdat de stoelrijen vrij stijl oplopen zodat je over je voorbuurman of vrouw heen kunt kijken ! We zijn benieuwd … We vinden de Moody Blues heet erg leuk maar zijn nooit “echte “ fans geweest … Half negen komen de( al wat ouder ) heren op onder een enorm applaus natuurlijk . Er zijn nog drie van de originele bezetting over aangevuld met enkele jongere muzikanten , waaronder 2 vrouwen voor het meerstemmige geluid wat ze vaak gebruiken ! Dan begint de show …Het klinkt fantastisch ! Ze kunnen er wat van ! Het begint vrij heftig , stevig gitaarwerk en veel bekende nummers . Natuurlijk staan ze bekend om hun wat met klassieke trekjes gemaakte rock muziek wat prima uit de verf komt . Vooral de klassieker Nights in White Satin begint orkestraal met veel licht en beeld effecten en de poezie van drummer Graeme waarna een schitterende uitvoering volgt van dit prachtige nummer . Deze man beschikt over een flinke dosis humor wat blijkt uit een praatje wat hij later verhaalt : The Moody Blues blijken naast hun soloprojecten bijna 50 jaar met elkaar te spelen en hebben veel mensen zien verdwijnen in die periode , zoals Bob Hope ,Johny Cash en Steve Jobs die voor veel werk zorgde .Dus hadden ze nu weinig werk , geen Cash en ook geen hoop …..Sorry ,je kunt het beter uit zijn mond horen ! De zang wordt door de drie heren afgewisseld en vaak gezamenlijk uitgevoerd . Nummers als Isn’t live strange , Go now , Question , I’m just a singer in a R&R band , en Ride my see saw , één van mijn eerste singletjes die ik ooit dank zij mijn opoe (!) in mijn bezit kreeg….Ge-wel-dig . Dit was dus genieten . Maar nu is het echt tijd om wat slaap te pakken want morgen zijn we in Nassau op de Bahama’s en de lange tijd zonder echte slaap tijden de vluchten begint ons parten te spelen . De zombies , een Engelse groep zijn ook aan boord maar wij beginnen ons zo te voel : Welterusten !!

• 03 April 2014 - 18:45

Yvonne:

Wat een superervaring (en humor), blijf zo heerlijk genieten saampjes! xxx

• 03 April 2014 - 19:00

Ingrid:

Wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
    Geweldig al mooie muziek.

Groetjes Eelco en Ingrid

• 03 April 2014 - 19:23

Marcel:

jongens geniet er van alles de muziek en de rest ook en maak nog meer van dei mooi je foto"s

• 04 April 2014 - 09:00

Alie Cen Jan:

Genieten! Hopelijk hebben jullie lekker geslapen, kun je weer vrolijk verder in Nassau!

• 04 April 2014 - 09:43

Ma Bos:

Wat fijn dat jullie het zo naar de zin hebben na zo,n spannende reis Rust nu maar lekker uit en geniet van alle muziek die jullie mooi vinden! Liefs van Ma Bos.

• 08 April 2014 - 16:19

Jan-Hein:

Die terminal komt mij bekend voor....... Alleen jullie lucht is blauw en die van ons toen niet!!!!