Indian Summer Canada - Reisverslag uit Québec, Canada van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu Indian Summer Canada - Reisverslag uit Québec, Canada van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu

Indian Summer Canada

Blijf op de hoogte en volg Piet En Trijntje

24 Oktober 2015 | Canada, Québec

Lieve Volgvrienden
Live vanuit Canada hierbij een verslag van onze spontaan geboekte nieuwste reis . Een superaanbieding van Aida cruises die wij niet konden laten voorbijgaan zonder daar zelf bij aanwezig te zijn !! Dit alles is wel een gevolg van het annuleren van onze al aangekondigde Indonesië reis . Deze reis gaan we door verschillende oorzaken ( niets ernstigs hoor ) niet meer maken . We vertrokken Dinsdagavond naar Amsterdam waar we een hotelovernachting hadden geboekt in het van der Valk hotel waar we meteen de auto konden parkeren . De volgende ochtend vertrokken we om 09.15 uur met een vlucht naar New York Newark . Na een hele voorspoedige vlucht kwamen we daar aan na een prachtig uitzicht te hebben genoten op New York / Manhattan . Eerst door de douane , waar we gezien eerdere ervaringen tegenop keken … Maar dit keer viel het mee , wel wat rijen maar het ging vrij vlot , iedereen moest alle vingers laten scannen en ook een oogscan … Trijntje aan de beurt hoefde dat laatste niet want die had volgens de douanier zulke eerlijke ogen ….Ja ja Vervolg vlucht ging weer heel ontspannen en om 1600 uur plaatselijke tijd waren we in Montreal , Oost Canada waar we ons met een taxi naar het schip lieten vervoeren . We konden onmiddellijk inchecken en zaten al snel in onze super kleurige buitenhut . Aida Cruises is een Duitse maatschappij op de jonge markt . De schepen zijn futuristisch , super kleurig en van alle moderne snufjes voorzien . Onze cabin is uitgevoerd in de kleuren va de zonsopkomst van diep blauw naar oranje , rood en geel . Op je flatscreen kun je alles regelen . Behalve radio en tv ook digitale muziekprogramma’s , je dagprogramma , en je kunt je actuele boordrekening inkijken enz. enz . Alle open restaurants zijn op zelfbediening basis maar wel vrij luxe . Avond kleding is niet nodig . Het publiek is Jong . Veel gezinnen met kleine kinderen . Gezellig . We hebben onze mening een beetje herzien want na eerder met deze maatschappij te hebben gevaren vinden we dit concept nu wel aangenaam .Dag 2 liggen we nog in het prachtig in herfstkleuren getinte Montreal waar we in de ochtend onze enige geboekte excursie doen naar een natuurpark om de Indian summer met z’n prachtige kleuren te ervaren . Het is een beetje bewolkt maar wel droog als we in het park arriveren en het is prachtig . Schitterend in herfsttinten gekleurde bomen en de grond bedekt met een prachtig geel en rood bladerdek . Overal huppelen eekhoorntjes rond die de wintervoorraad nootjes inslaan ….In de middag verkennen we de stad Montreal , waar we trouwens net zoveel prachtig gekleurde bomen ontdekken ….Maar het is een leuke stad en de temperatuur loopt inmiddels op tot 20 graden , en het is geheel zonnig dus wat wil je nog meer !! ’s Avonds vertrekt het schip en varen we over de st. Laurens rivier naar Quebec city waar we de volgende ochtend afmeren . Het is weer overweldigend mooi weer , wel iets frisser maar zonovergoten !!!Hoog boven ons uit torent het prachtige kasteel / nu hotel Frontenac . Hier willen we natuurlijk naar toe . Het is een prachtige wandeling door een mooie stad met oude gebouwen en veel straatartiesten . Het doet ons heel erg denken aan Parijs hoewel we daar nog nooit zijn geweest ….Overal schilder ateliers en het is er gezellig druk . We klimmen naar het enorme kasteel wat tegenwoordig gebruikt wordt als hotel. Het kasteel is rond 1880 gebouwd door de spoorwegen (!) op de ruines van het parlementsgebouw . In de tweede wereldoorlog zijn in de rose kamer van het kasteel de plannen gesmeed voor de invasie van Europa operatie overlord (D-Day )door Winston Chirchil en President Rosevelt en deze kamer wilden we heel graag aanschouwen maar dit mag eigenlijk niet , alleen in speciale gevallen ….Trijntje vragen en wij bleken een speciaal geval : we kregen toestemming !! Melden bij de security en daarna een privérondleiding : chapeau !!!Daar stonden we waar deze heren met hun gevolg vergaderden …..Na dit avontuur verder de stad bekijken en dwalen door de gezellige straatjes : wat een atmosfeer ! In de avond vertrekken we met een prachtig uitzicht over de skyline van de stad in het donker …..Nu varen we op de uitloper van de st Laurens voordat we de Atlantische Oceaan opdraaien met een windkracht 2 én een graadje of 2 maar wel volop zon : We treffen ‘t ! Op weg naar Halifax daarna Bar Harbour , Boston en eindigen in de stad “that never sleeps “New York …..Groetjes !

• 25 Oktober 2015 - 02:50

Betty En JanHein:

Zo mazzelaars, weer op stap? Geniet lekker in Canada, is jullie Frans een beetje goed?

• 25 Oktober 2015 - 07:40

Cora En Peter:

Leuk om te horen dat de AIDA bevalt, wij cruisen veel maar voor ons waren ze nog niet bekend en ook niet echt aantrekkelijk. Gaan we erin houden. Veel plezier en geniet,

• 25 Oktober 2015 - 08:55

Alie En Jan:

ja da's andere kleding dan Indonesië, maar wel heel leuk dit. Newark gaat wel qua inkomen, uitgaan is een ander verhaal in mijn herinnering.
    Aida gaat ons komende winter overkomen; we wilden Panamakanaal, speciale route, maar het wordt Canarische eilanden en Kaapverdië met Aida. Niet eerder gedaan, we gaan het controleren. Maar jullie eerste berichten lijken goed.
    Montreal is inderdaad leuk, stad en taaltje, Québec lijkt op Luxemburg, Parijs is veel smeriger hoor en groter en drukker. Veel plezier is Halifax!

• 25 Oktober 2015 - 11:38

Marja Bos:

Hoi luitjes. Mooie foto's een een prachtig verhaal weer ! Heb samen met Ma net even zitten kijken en lezen.
    Het is elke keer weer genieten :-) Hier nu wintertijd maar eindelijk weer 's met een heerlijk zonnetje en bijbehorende temperatuur, heerlijk nazomerweer. (Ik meende bij jullie op zee sneeuw te zien ??? op de webcam ).
    Verder behouden vaart en tot een volgend bericht.
    Groetjes Ma en Marja

• 25 Oktober 2015 - 14:13

Yvonne:

Wauw Piet en Trijntje, wat verrassend leuk! Genieten met een Hoofdletter! liefs, Yvonne

• 25 Oktober 2015 - 17:57

Marcel:

geniet er van
    he Trijntje is piet al zo oud het lijkt er wel op ha ha

• 26 Oktober 2015 - 12:30

Gerda:

Leuk dat jullie weer op reis zijn! Lekker genieten! (verslag is in heel kleine lettertjes, weet niet hoe ik die kan vergroten dus helaas niet gelezen...)