Port Elizabeth , Zuid Afrika - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu Port Elizabeth , Zuid Afrika - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu

Port Elizabeth , Zuid Afrika

Blijf op de hoogte en volg Piet En Trijntje

22 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Port Elizabeth ,
De Oostkaap ,Zuid Afrika .
Vandaag is een prachtige dag voor een Safari . We gaan naar Lalibela Private game Reserve ! Het is schitterend weer , zon en 24 graden . Onderweg naar het Reserve zien we vanuit de bus langs de kanten al meer dieren dan we in Hluhluwe park ooit hebben gezien !!!Dat geeft hoop .Als we in het park aankomen worden we verdeeld over de safariwagens die geheel open zijn en ook geen zonnetent hebben . Wel heel mooi voor het uitzicht maar in de zon is het toch behoorlijk warm . Maar geen gezeur , onze vrouwelijke chauffeur zet de gang erin , en na een paar minuten zijn we helemaal alleen , zien geen enkele andere auto meer , heerlijk rustig ! Links enkele nijlpaarden die rustig in het water voor de zon schuilen , ze kunnen nl. verbranden net als wij ! Even daarna zien we hele velden blesbokken , springbokken en Impala’s , voer voor de leeuwen die hier ook zijn . We zien er een , een mannetje wat de leider van de leeuwen in dit park blijkt te zijn . Op dit moment is hij lui , ligt onder een boom te slapen wat ze 20 uur per dag doen , maar op het moment dat we weer verder gaan zie ik om en warempel , hij komt overeind ! Een schreeuw naar de chauffeur die de auto in z’n achteruit zet zodat we nog even kunnen kijken op een afstand van zo’n 10 meter . . . .Hij blijft echter lui en krabt wat achter z’n oor : stomme mensen . . . .Na een paar minuten maar weer verder , er worden giraffen gespot door een andere auto en ze staan met elkaar in verbinding via radio dus er heen !! Even later zien we pa en ma plus een kleine . We hebben een prachtig uitzicht op deze sympatieke herkauwers die overigens maar een kwartiertje in de 24 uur slapen ! Na een tijdje genieten weer verder van de prachtige natuur van heuvels en soms bossen . Het park is 25 x 30 km en daarmee een van de kleineren , maar je kunt er nogal wat rond rijden ! Melding : Olifant ! Er op af , maar eerst zien we nog een Lynx door het veld sluipen met z’n prachtige oren . Ineens schiet ons meisje van het pad af , de rimboe in : daar is de olifant van zo’n 20 jaar jong , dus niet verschrikkelijk groot maar wel mooi . Hij is aan het eten en komt steeds dichterbij . Ook slaat hij met z’n oren , gaat hij in de aanval ? Gelukkig niet , vlak voor de auto draait hij om en loopt weg , wat een ervaring . . . Kippevel .We volgen hem nog even en dan gaat het weer verder . Overal in het land enorme termieten heuvels , die leeggezogen worden door miereneters die we helaas niet zien . Maar wel nog wrattenzwijnen , gnoe’s , apen en kuddes zebra’s wat ook een pracht gezicht is . Ook mooie vogels ontbreken natuurlijk niet ! Het gehele dieren bestand moet voor zichzelf zorgen , er wordt absoluut niet bijgevoerd verteld onze chauffeur , we zien ook spring en bles - bokkenjongen af en toe als een Ferrari er van door gaan , zo oefenen ze zich om te ontkomen aan de leeuwen en leopards . Na dik 3 uur zijn we weer terug bij de lodge en stappen voldaan uit . Hier gaan we eerst afkoelen en eten . Ook krijgen we nog een leuke show van een zwart bongo muziekgroepje , erg leuk ! Daarna wordt het tijd om de terugtocht te aanvaarden , het schip moet weer verder !!
Wat een avontuur , hadden we voor geen geld willen missen .

• 06 Maart 2013 - 17:03

Theo:

Port Elisabeth hebben we drie geleden ook bezocht , helaas zat dit park niet in onze reis.
    Wij zijn naar het Addopark geweest, was ook geweldig.
    De stad is trouwens ook prachtig. Mooi versla!

• 06 Maart 2013 - 17:46

Janpiet:

Ik verbaas me dat je zo open in de auto zit.

• 06 Maart 2013 - 21:10

Gerda:

Gelukkig deze keer meer succes in het dieren kijken! Moet vast geweldig zijn, inderdaad spannend in zo n open auto, hebben jullie dinsdag nog natuurfilm van Afrika gezien? Die springbokken waren geweldig, springen wel 2 meter hoog en 10 meter ver! Komt er ditmaal weer een film? Ik hou me van harte aanbevolen! Groetjes ut Reahûs!

• 07 Maart 2013 - 05:11

Marcel: