Richard's Bay - Zuid Afrika - Reisverslag uit Richards Bay, Zuid-Afrika van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu Richard's Bay - Zuid Afrika - Reisverslag uit Richards Bay, Zuid-Afrika van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu

Richard's Bay - Zuid Afrika

Blijf op de hoogte en volg Piet En Trijntje

19 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Richards Bay

Richard’s Bay , Zuid Afrika
Op Safari in het Game Resort Hluhluwe- National Park, we hadden ons er heel veel van voorgesteld en het is er ook prachtig , maar we hebben niet het gehoopte aantal dieren mogen zien . . . . Het was zo warm , zo’n 35 graden dat de dieren zich gewoonweg niet lieten zien , ze trokken zich terug in de schaduw . Zoals gezegd , de natuur is er prachtig , heuvels en bergen , bush en schitterend groen . Vrij in het begin van de tocht in heuse safari jeeps zien we 2 neushoorns lui onder een boom staan / liggen en even later een paar enorme buffels en een wrattenzwijn . Dan een hele tijd niets anders dan prachtige natuur en schitterende vogels . Plots weer een paar buffels en dan een groep apen , eerst in de bomen en later komen ze over de weg achter ons aan en lopen ons voorbij met veel kabaal ! Tussen de bomen hangen enorme spinnenwebben grote spinnen en we zien aparte vogelnesten aan de bomen hangen . Even later rolt er kris kras een bolletje van zo’n 5 cm over de weg . Het blijkt een bolletje olifanten poep voortgeduwd door een mestkever van zo’n 3 cm die , heel byzonder , alleen hier voor komt . Na zo’n anderhalf uur hebben we een lunchpauze , en kunnen we even bijkomen van het turen . Het is ontzettend warm , dus iedereen zoekt een plekje in de schaduw van een boom . Er zijn allerlei hapjes en het vochtpeil moet ook weer op orde worden gebracht . Dan gaat het weer verder , en zien we nog een paar buffels die in een modderpoel aan het afkoelen zijn . We rijden er vlak langs , kunnen ze bijna aanraken . . . .Dan is het afgelopen , en voelen we een lichte teleurstelling , we hadden er meer van verwacht . Maar helaas , je kunt niet altijd geluk hebben , en we krijgen over 3 dagen nog een kans ! Bij het schip aangekomen even opfrissen , thee drinken en dan lopend op weg . Even naar een leuk strandje in de buurt . De omgeving is hier schitterend . . . Terug bij het schip nog even sneupen bij een marktje wat de plaatselijk bevolking daar heeft ingericht en een leuk souvenir gekocht . Dan vinden we het wel best , de douche lonkt , deze hebben we hard nodig !!
Tot Morgen

• 04 Maart 2013 - 18:32

Ymkje:

Ik krijg t er warm van.

• 04 Maart 2013 - 19:03

Marcel:

weer een mooi verslag je beleef het mee en de foto's zijn ook mooi en ik dach dat ik een bekende zag
    lekker warm

• 04 Maart 2013 - 23:31

Gerda:

Nou maar hopen dat jullie meer dieren te zien krijgen! Lijkt mij ook erg leuk om te zien! Maar een mestkever met olifantenpoep in de weer zie je ook niet iedere dag hahaha Veel plezier bij de volgende safari (die hebben jullie al gehad natuurlijk) ff vergeten dat jullie alweer terug zijn :)

• 04 Maart 2013 - 23:31

Gerda:

• 05 Maart 2013 - 10:15

Theo:

Ik blijf het nog steeds leuk vinden om jullie reisverslag te lezen en de prachtige foto's te bekijken.