Mossel Bay , Zuid Afrika - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu Mossel Bay , Zuid Afrika - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu

Mossel Bay , Zuid Afrika

Blijf op de hoogte en volg Piet En Trijntje

23 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Mossel Bay

Mossel-bay
De zeemannen van de VOC gaven deze baai z’n naam omdat ze er mosselen vonden , een gewilde lekkernij voor de heren !
We doen vandaag een stukje van de “tuinroute “ die loopt van Kaapstad naar Port Elizabeth . Het is een rit door een prachtig groen landschap met veel soorten wilde planten en “fijnbos” . De rit gaat verder door de bergen naar Oudtshoorn waar we een struisvogelfarm bezoeken , die hier veel zijn in de omgeving . Hier maken we kennis met dit fenomeen en leren wat meer over de struisvogels , die wel 80 jaar oud kunnen worden . Gek gezicht , allemaal van die vogels in een weiland . . . .Ze worden niet voor niets gefokt , natuurlijk , het vlees schijnt lekker te zijn , de huid wordt gebruikt voor lederwaren , veren voor verschillende doeleinden en de eieren die zo’n 25 cm zijn worden ook gegeten . Op de terugtocht rijden we door de halfwoestijn , hoge kale bergen . Bij de kade weer aangekomen moeten we een tijdje wachten , want we moesten tenderen in deze haven en één van de tenders heeft motorpech . Dus is er een reddingssloep neer gelaten en worden we daarmee opgehaald . Dit is toch wat anders dan een tender hoor , het materiaal is ook niet al te nieuw , hoe zal dat gaan als er echt iets gebeurt vragen veel mensen zich af . . . . .maar we komen aan boord al is het langszij komen wel wat moeilijk met zo’n boot want het waait onderhand ook weer stevig ! Maar het lukt en onderhand hebben we alweer lekker geluncht en varen we weer , op weg naar Kaapstad !
Tot dan .

• 07 Maart 2013 - 16:55

Ymkje:

En..... Inmiddels al struisvogel gegeten?

• 08 Maart 2013 - 19:32

Marcel:

leuk verhaal

• 09 Maart 2013 - 15:54

Betty:

Wat leuk! Roeland zat destijds een half jaar in George. Hij had dezelfder foto's van de struisvogelraces!