Dubai , Verenigde Arabische Emiraten - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu Dubai , Verenigde Arabische Emiraten - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu

Dubai , Verenigde Arabische Emiraten

Door: pietentrijntjebos

Blijf op de hoogte en volg Piet En Trijntje

28 Januari 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dubai
Goedemiddag , hier zijn we weer !!!
Na het passeren van de Golf van Perzië , en de straat van Hormuz waar we vlak langs de kust van Iran varen hopen we dat ze niet zo gek zullen zijn om deze te sluiten , waar ze steeds mee dreigen , want dan komen we hier niet meer vandaan !
Maar eerst Dubai . Een geweldige stad in de Verenigde Arabische Emiraten , gebouwd midden in de woestijn . Er is een oud gedeelte , maar verreweg het grootste deel is brand new , uit de grond gestampt in de laatste 20 jaar . Hoog , hoger en hoogst , evenals duur , duurder en het duurst . Alles even mooi , modern en schoon . Geen graffiti , en veel bloemen , wat heel bijzonder is zo midden in de woestijn ! Hier geen bedelaars of verkopers , de levensstandaard is zeer hoog . En dat alles natuurlijk door de olie . . . .Vandaag is het Vrijdag , weekend voor de mensen hier , evenals de Zaterdag . Het is druk in de stad , want vandaag is de marathon van Dubai . We zien ze overal lopen !! Afzien in deze temperatuur , want het is zo’n 25 graden . Wij doen het wel wat rustiger aan , hoewel we wel een half uur moeten lopen van de bus naar de Burj Khalifa , het hoogste gebouw van de wereld ( 820 meter ) waar we op weg gaan naar de top !! We nemen deze keer maar niet de trappen , maar gaan met de lift die een snelheid heeft van 10 m . per seconde !!! Je merkt het niet , alleen je oren gaan een beetje dichtzitten , dus steeds even slikken . . . . Boven aangekomen wordt je verrast door het prachtige uitzicht . Het is een verdieping met glazen wanden , met af en toe een opening daartussen op verschillende hoogte ’s zodat je prachtige foto’s kunt maken zonder te worden gehinderd door het glas ! Daarna , na een prachtige rondrit door de stad , gaan we even naar het strand waar we uitzicht hebben op de Burj Al Arab , het enige 7 sterren hotel op de wereld , wat gebouwd is in de vorm van een zeil . We zijn niet in zee geweest , maar het water moet hier in de zomer een temperatuur hebben van 35 graden !!!!
Daarna een rondrit over “palmeilanden” , de opgespoten eilanden ( door the Dutch ) in de vorm van 3 palmen , over prachtige wegen en door tunnels om van het ene op het andere eiland te komen . Ik had me nooit gerealiseerd dat ze zo groot zouden zijn !!! Enorme hotels en appartementen complexen daar op gebouwd , waar veel rijke Engelsen wonen of hun “winterverblijf “ hebben . Trouwens . . . .wintersport kun je hier ook beoefenen , ze hebben in Dubai een enorme skihal waar het zo’n 4 graden onder nul is , terwijl het buiten vaak 45 graden daarboven is . . . . We zijn er geweest en het was heel apart , mensen in skipakken achter de enorme glazen wanden te zien en daarvoor allemaal Arabische mensen , vooral kinderen die zich hier aan zaten te vergapen . . . . Het is echt een gekke stad !
Van te voren was ons gevraagd om niet te bloot te lopen , vooral de vrouwen natuurlijk en niet te intiem te doen . Maar in de stad zagen we van alles , dames in korte rokken , twee Arabische jongens hand in hand , een traditionele Arabier met z’n vrouw in Burka of hoe dat hier maar heet , maar wel hand in hand . Thuis schijnen deze vrouwen deze kleding te veranderen in kleurige kleding , de burka is alleen voor de straat . Je ziet ze niet veel trouwens , de mensen zijn hier zeer modern .
Bij ons in de haven zagen we de Queen Elizabeth liggen , de prachtige voormalige Engelse Liner waar we al eens een reisje op hebben gemaakt . De oude dame zag er prachtig uit , goed in de verf . Ze zijn bezig om er een hotelschip van te maken !
Dat was Dubai , we zitten momenteel al weer in de Golf van Perzië en zien heel veel vliegende vissen en ook een schildpad wat voor z’n leven zwom om bij het schip weg te komen : het is hem gelukt !!!!
Groetjes , en tot in India !

• 28 Januari 2012 - 10:01

Trijnie:

Wat een reisverslagen krijgen we te lezen .En wat een prachtige foto,s.Geweldig om allemaal mee te beleven. en wat zien jullie er stralend uit.Liefs van ons drieen uit Rotterdam

• 28 Januari 2012 - 10:11

Marja:

Mooi hoor,al die luxe om alleen maar naar te kijken (en betaald door onze oliehonger?...) Oja,hebben enkele nederlandse voetballers daar niet ook een optrekje op een palmeiland?
    Leuk dat jullie de oude Queen Elisabeth daar tegen kwamen,dat was echt weer een kolfje naar jullie hand !!
    Ondertussen alweer aan het varen,zag ik,have fun en tot later maar weer.

• 28 Januari 2012 - 10:59

Alie En Jan:

Tjonge wat is dat Dubai veranderd. Het was al modern en groot en schoon, maar tegenwoordig. Ongeloooflijk vergekeken met 14 of 15 jaar geleden. Dat van die traditionele kleding klopt. Daar dragen ze het, maar toen wij terugvlogen naar Amsterdam destijds ging er 's morgens een zwaar gesluierde dame naar het toilet in het vluieguitg en wat terugkwam was een zwaar opgemaakte, beeldschone meid met van alles bloot. En allemaal maar appelsap drinken (met een knipoog naar de barman).
    Geniet verder, wij genieten volop mee.

• 28 Januari 2012 - 15:41

Antje Sneek:

Wat weer een leuk verslag en mooie foto's. Toen wij in 1976 een tussenstop maakten Dubai was er alleen maar een kaal vliegveld midden in de woestijn. Er is zoveel veranderd intussen. Tot ziens in India. Dan denk een poosje alleen water?

• 28 Januari 2012 - 18:33

Jeanet:

Wat een belevenissen weer, erg leuk om te lezen! Super foto's ook, ,jullie zien er beide goed uit, helemaal ontspannen en lekker bruin :)! Klinkt als een gekke stad, Dubai, maar wel interessant dat jullie er nu eens geweest zijn. Ben heel benieuwd hoe jullie India zullen vinden! Ben jullie trouwens echt helemaal vergeten terug te smsen deze week, sorry!!! Zal jullie zo nog even mailen!

• 28 Januari 2012 - 19:27

Familie Teitsma:

geweldige foto's dan kunnen wij er ook van genieten van jullie wereldreis het is genieten van jullie verslagen ga zo door jongens tot de volgende keer

• 28 Januari 2012 - 22:12

Wouter En Tinie:

groetjes vanuit een iets kouder Sneek( nog net niet een elfstedentocht maar toch) , maar ik lees wel dat jullie je erg goed vermaken en ik zie stralende koppies .
    Fijn dat jullie er zo van kunnen genieten en ziet er erg mooi uit allemaal op die foto`s.
    Veel genieten daar en een behouden vaart

• 29 Januari 2012 - 14:27

Truus En Arie:

Wat een mooie reisverslagen.
    Het is fijn om te zien hoe jullie van alles
    genieten. Het is dan ook een fantastische trip. We kijken uit naar de volgende verslagen, want jullie komen nu in streken waar wij nog nooit geweest zijn. Geniet van alles en blijg vooral door gaan met de fijne verslagen en foto's. veel liefs uit een koud Rotterdam.

• 29 Januari 2012 - 17:25

Janny En Jan:

Net terug van een korte wandeling naar jullie huis waar alles nog goed is kan ook niet anders wij bewaken het goed( ha ha)
    En bij jullie gaat het zo te zien ook super het blijft genieten en dat doen we dan ook met jullie mee met al jullie leuke foto.s en verhalen.

tot het volgende berichtje lieve groet van ons

• 30 Januari 2012 - 18:58

Douwe En Wietske:

Hallo Piet en Trijntje.
    Fijn dat jullie ons en de trimgroep even op de hoogte stellen van jullie fantastische reis. Wat een boot en wat zien jullie in 2 maanden veel van de wereld en een lekkere temperatuur. Het wordt hier steeds kouder em die Hollanders hebben het al weer over een elfstedentocht, maar we komen wel op natuurijs. Er wordt hard geschaatst door de nieuwe jonge dames op vrijdagavond. De groeten van allen. Nog veel plezier en vele indrukken en tot ziens.
    Wietske en Douwe