Brisbane , Australia - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu Brisbane , Australia - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu

Brisbane , Australia

Door: pietentrijntjebos

Blijf op de hoogte en volg Piet En Trijntje

08 Maart 2012 | Australië, Brisbane

Brisbane , Australia
Vandaag hebben we een rustige dag , prachtig weer terwijl het hier momenteel vaak regent , zon en zo’n 26 graden dus prima uit te houden . We meren af in de containerhaven , een heel eind van de stad die we in de verte zien liggen . We zullen er niet komen want we gaan met een tour naar de bergen en een Winery .Deze busrit voert over een vlakte , en gaat dan door het oerwoud omhoog de bergen in . Onderweg moeten we nog een kwartiertje wachten , want er is een boom over de weg gevallen , en die moet opgeruimd . Eerste stop is “Gallery Walk “ waar we wijn kunnen proeven , maar dit laten wij even liggen , het is ons nog wat te vroeg . We gaan op zoek naar een Didgeridoo en vinden die daar in een leuk winkeltje . . . . deze dus gekocht en we zien wel hoe we hem thuis krijgen . Hij is te groot voor de koffer in ieder geval . Dus in de toekomst : Didgeridoo concert . . . . .
Daarna gaan we lunchen in een Aussie pub met een prachtig uitzicht over de vallei . Het is een heel oude pub en het ruikt er heerlijk oud . . . .Het eten smaakt ook nog ‘ns , dus wat wil je nog meer . Trijntje moest natuurlijk mij nog even met de St. Bernard op de foto zetten die de hele dag bij de ingang ligt te slapen . . . .Hier zien we onze eerste Kukaboora . Deze vogel is verwant aan de kingfisher , alleen niet zo kleurig en veel groter . We maken een wandeling door de “tuin “ wat een prachtig natuurgebied is.
Daarna volgt de wynery van Sirromet . Hier krijgen we uitleg over het proces van wijn maken . Dit blijkt heel interessant en we zien de grote tanks en de houten vaten vol met wijn . Daarna volgt de proeverij . Het is een lekkere wijn , maar voor ons niet de allerlekkerste , die hebben we toch aan boord en heet Billie Billie , wat’s in a name ? We krijgen allemaal een fles mee , en die gaat vanavond mee naar het diner , dat mag hier aan boord . Buitengekomen maken we een wandeling over het terrein , midden tussen de bossen , en er lopen flink wat kangaroos of Wallabies rond , maar als je te dicht bij komt verdwijnen ze in het bos . . . . .Daarna weer terug naar het schip , al met al een relaxte dag , en een busrit door een prachtige natuur !!!
Over twee dagen zijn we in Sydney , tot dan !!!

• 08 Maart 2012 - 04:14

Fam Teitsma:

wat straalen julie weer het doet jullie goed daar geniet er nog maar even van de foto's zijn mooi piet niet te veel aan de drank straks moet je weer afkiken

• 08 Maart 2012 - 07:00

Ymkje:

Het was hier gister zo ontzettend vies Hollands weer: grijs, constante regen, kkkoud. Dus plak er nog maar een didgeridoocursus achteraan.

• 08 Maart 2012 - 07:56

Alie En Jan:

Wat een mooie moderne wijnmakerij en leuk al die gekke springbeesten. Veel gezien destijds, vooral wallabies (meestal platgereden op de wegen). Het luiste beest ontbreekt nog, maar dat zien jullie vast nog wel (de koala). We hebben vandaag alvast even de zon aangezet, om voor te verwarmen voor jullie. Geniet van jullie laatste week en doe ze de groeten in onze favoriete wereldstad Syndney!

• 09 Maart 2012 - 03:54

Fenna:

hallo jongens, ja nu schiet het gauw op . en voor jullie is de bootreis bijna af gelopen, jammer zeker he, of verlangen jullie ook wel weer naar huis. we geven straks wel even de mobiel telefoon door. verlang erg naar jullie hebben er reuze zin in hoor. oke veel plezier de laatste 2 dagen. liefs van hier doeiii.

• 09 Maart 2012 - 08:19

Ma Bos:

Jongens wat schiet het nu snel op he nog maar een paar dagen varen, mooie fotos weer alleen die foto van Trijntje bij de grote hond dat bleek een man te zijn! Maar hij was mooi hoor, ook die man die er op stond. Gister hier weer een spannende dag gehad, met een goede afloop! Het gelukspoppetje voor Tinie doet zijn werk nu al hoor! Nu maar hopen dat jullie niet te veel last krijgen van die vele regen daar want volgens An valt er nog al wat, maar afwachten Veel plezier verder nog hoor en liefs van hier, hhhoooi, ma Bos.

• 09 Maart 2012 - 10:34

Betty:

Dank voor de mooie kaart. Piet hard op weg om een drankorgel te worden?
    Australische wijn nu de vervanger voor de Chileense?
    Geniet nog een fijn weekje- en kom veilig terug in het lonkende voorjaar hier.
    gr
    Betty en Jan-Hein