Halong Bay , Noord Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu Halong Bay , Noord Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu

Halong Bay , Noord Vietnam

Door: pietentrijntjebos

Blijf op de hoogte en volg Piet En Trijntje

15 Februari 2012 | Vietnam, Hanoi

Halong Bay , Noord Vietnam
Wanneer onze wekker gaat om 6 uur en we zien door het raam naar buiten zien we helemaal niets ! Potdicht van de mist . . . .En we hadden ons zo verheugd op het binnenlopen want dat moet prachtig zijn , je vaart tussen honderden eilandjes door . Maar . . .aangekleed en naar buiten beginnen de eerste eilandjes door de mist te breken onder het voortdurend getoeter van onze misthoorn , want er zitten hier heel veel kleine houten vissersbootjes . Steeds meer trekt de mist op en als we ons ontbijt achter de kiezen hebben is het al flink helderder , alleen nog wel bewolkt en een stuk frisser dan we gewend zijn , nu zo’n 20 graden , straks 25. We gaan hier voor anker , en we hebben een tour met een Junk en later gaan we kayaken . De Junk haalt ons bij het schip op en we zetten koers , 2 uur varen , naar een prachtig gebied waar we ons klaar maken , zwemvesten om en camera’s waterdicht inpakken , om te gaan peddelen . . . . .
Het instappen gaat een beetje onwennig , je moet je benen er eerst insteken en je dan laten zakken en het geheel is nogal wiebelig , maar enfin , we zijn er ( droog ) ingekomen en gaan een beetje oefenen . Het lukt aardig en snel hebben we de slag te pakken . Dus vertrekken maar voor een tocht van dik 2 uur . We zijn met een flinke ploeg dapperen , zo’n man of 30 , 2 per kayak . Al snel peddelen we als volleerde kayakkers !! En de tocht is ontzettend mooi , we hebben een lokale tourleader dus die weet alle mooie plekjes . Al snel zitten we onder een berg , een grotopening waar je net onderdoor kan . Soms helemaal in het donker en via bochtige vaarweggetjes . Als je er weer uitkomt ontvouwt zich een prachtig landschap van stijl uit het water oprijzende bergen . . . .Af en toe zie je een lokale visser in een klein houten bootje , zich voort roeiend , verder is het doodrustig .een paar apen klauteren tegen de steile begroeide bergen op , en vogels cirkelen daarboven . Een en al natuur en prachtig groen water . De zon is er inmiddels ook weer bij gekomen en het wordt een heerlijke temperatuur , niet te warm . We eindigen , na nog een paar “tunnels “te hebben genomen weer bij de Junk en stappen daar weer op over waarna we aan de lunch beginnen . Deze wordt aan de tafel voor ons bereid in een soort van pot met bouillon op een vuur waarin van alles wordt gekookt , vis , octopus , groente en noodles . Alles is zeer smakelijk en zeer “Vietnamees “Daarna komen we aan bij een enorme grot waar we een flinke wandeling doorheen gaan maken , klimmen en lopen , daar houden wij van ! De grot is prachtig én groot , en wordt soms schitterend verlicht met kleurige lampen , zeer speciaal !Boven aan gekomen kom je bij een prachtig uitzichtpunt over de baai , en menig foto’tje wordt daar geschoten . Voor de kenners : het is het bekende plaatje uit elke folder of boek over Halong Bay . We zijn aan het eind gekomen van de grot , nog even met wat apen gestoeid en daarna weer aan boord van de Junk om ons weer naar het schip te laten vervoeren , lekker in de zon op het bovendek . Zo loopt weer een dag op z’n einde , afgezet aan boord , lekker gedineerd met de Aussies en verhalen uitgewisseld en nu nog even dit stukje schrijven . Nog een wijntje en dan laten we ons zakken , heerlijk dromen van alle mooie dingen die we weer hebben gezien . Wát een leven . . . . . . .
Tot in Hong Kong

• 15 Februari 2012 - 07:58

Alie En Jan:

Met een junkie op stap en dan zo'n trip maken .... Fantastisch. Wat mooi dat verschil in licht door de fotoreeks heen. Zo is het daar echt. Dit is een van de meest sprookjesachtige plekken die ik ooit gezien heb. Die grot is ook prachtig. Nu op naar de hectiek van Hongkong ... Wat een verschillen. Geniet ze!

• 15 Februari 2012 - 08:29

Truus En Arie:

Wat ongelooflijk mooi!!!

jaloers ;-)

• 15 Februari 2012 - 11:48

Trijnie:

Adem benemend wat jullie mee maken en wij te zien krijgen,en mee genieten.Geweldig.Kijken vol spanning uit naar jullie volgende reportage.Liefs uit Rotterdam

• 15 Februari 2012 - 14:25

Yvonne:

... droom met jullie mee! liefs

• 15 Februari 2012 - 15:20

Ma Bos:

Wat weer een avontuur en wat een omgeving! Eng soms als ik dat zie hoor maar allemaal prachtig. Had net Maaike bij me de pedicure en die gaat vandaag over een week ook weer naar Australie, dicht bij tante Fenna,want ze waren daar wel doorheen gereden zei ze.Ze zag het adres en dat wist ze meteen. De groetjes moest ik doen van haar.Prachtige fotos zijn er weer bij! De sneeuw is hier allemaal weg, maar het ijs nog niet. Veel liefs en plezier verder hoooooi groetjes!

• 15 Februari 2012 - 18:34

Familie Teitsma:

weer een mooi verslag en ook weer mooie foto's we zien al na het volgende verslag uit

• 15 Februari 2012 - 19:12

An Sneek:

Hier word je stil van, zo mooi. Jullie durven hoor.

• 15 Februari 2012 - 22:53

Gerda:

Hallo kanovaarders, wat hebben jullie weer een mooie tocht gemaakt, schitterend en de fotoos blijven prachtig! Mooi die grot zeg! Tot het volgende bericht en goeie vaart maar weer Daaaaaaaaaaaaaaag

• 16 Februari 2012 - 08:12

Fenna:

hallo jongens, mooi verhaal en prachtige foto's. ja jullie durven wel zeg, zo beleef je heel wat. wat een luxe zeg. ok jongens, geniet maar fijn, liefs van ons hier doeii .