Yorkeys Knob - Cairns , Australia - Reisverslag uit Cairns, Australië van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu Yorkeys Knob - Cairns , Australia - Reisverslag uit Cairns, Australië van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu

Yorkeys Knob - Cairns , Australia

Door: pietentrijntjebos

Blijf op de hoogte en volg Piet En Trijntje

05 Maart 2012 | Australië, Cairns

Yorkey’s Knob - Cairns , Australia
Vandaag de eerste dag in Australië ! En een warme . . . .Regen in de vroege ochtend , dus flink benauwd , Later volop zon . We doen een tour naar de Aboriginals en gaan rijden /varen met een Army Duck door het oerwoud . We ankeren voor de kust en gaan met een tender aan land . Daar stappen we in de bus voor een rit van een half uur bergopwaarts naar het Aboriginals Centre midden in het rainforest . Hier krijgen we eerst een show van een dans groep en de bekende mysterieuze Didgeridoo die heel vreemde klanken kan voortbrengen . Om ons heen vliegen fantastisch mooie vlinders die ontzettend groot zijn en een prachtige fluoriserende blauwe of groene kleur hebben . . . Na dit optreden een demonstratie en uitleg Didgeridoo bespelen . Zo’n Didgeridoo is een lange dunne boomstam die is uitgehold door termieten en waar inderdaad de vreemdste maar wel mooie klanken uitgehaald worden . Ook krijgen we een demonstratie speerwerpen , dit gebeurd op een aparte manier met een soort houder die de speer wegschiet , soms honderd meter ver . . . . . .Daarna moeten we zelf aan de slag met boomerang werpen . Trijn en ik brengen er weinig van terecht , maar sommigen lukt het aardig en hij komt inderdaad weer bij je terug . . . .
Tijd om met de Army Duck , een voer/vaar-tuig uit de tweede wereldoorlog , de bush bush in te trekken . Trijntje neemt plaats achter het stuur voor een foto , wat de chauffeur een prima idee vind en plaats neemt in de passagiers accommodatie erachter . Maar dit lijkt ons weer niet zo’n goed idee , dus de plaatsen worden maar weer gewisseld . . . . .De tocht voert door het dichte oerwoud en we zien alle soorten van begroeiing . De chauffeur wijst ons o.a . op een soort lianen met stekeltjes waar alles aan blijft plakken , dus handen e.d. binnenboord . Dan gaan we het (bruine) water in en varen een stuk . Veel dieren zien we niet , alleen een enorme spin in z’n net en een paar van die prachtige vlinders . Na dit alles gaan we naar Kuranda , een voormalige hippie – kolonie . daar willen we een paar boomerangs kopen en de chauffeur van de bus verwijst ons naar een winkel- atelier van een Aboriginal . Daar aangekomen zit de Aboriginal te schilderen en vraagt een dame ons of ze kan helpen , we raken aan de praat en blijkt dat ze geboren Sneekse is , in 1982 geëmigreerd en getrouwd met de Aboriginal . Ze begint meteen Fries te spreken , wat wij eigenlijk niet eens kunnen , maar ja , je probeert wat . . . . Wel heel leuk . Het is ineens tijd om te gaan en van het stadje hebben we verder weinig kunnen zien . De laatste tender brengt ons terug aan boord en ondertussen varen we weer langs de kust op weg naar Brisbane , waar we overmorgen aankomen . . . . Tot Dan !!

• 05 Maart 2012 - 14:11

Jan-Hein :

Hoi vrienden! Weer een mooi verhaal. Al die contrasten; hebben jullie nog geen last van een informatie overflow???? Voor Betty zal dit verhaal heel herkenbaar zijn en ze zal ook nog wel reageren.Ik heb zo'n boemerang op de kast staan. Het zijn mooie "kunstwerkjes". Geniet en ik zie weer uit naar jullie volgende verhaal.

• 05 Maart 2012 - 17:55

Fam Teitsma:

weer een heel mooi verhaal de beleven nissen die jullie mee makken zijn om van te genieten voor helle tijd voor ons ook nu beleven wij het ook een klijn betje met jullie mee tot het vogende verhaal

• 05 Maart 2012 - 18:19

Hillie:

Ik had je wel graag even fries horen spreken, Pietje. Grappig om daar een Sneekse tegen te komen.
    En wat een mooie actiefoto Trijntje, heel professioneel hoe jij de boomerang werpt.
    Die aboriginal-kunst ziet er mooi uit zeg.

• 05 Maart 2012 - 19:54

Ymkje:

Wat weer een avontuur en wat n leuke kaart heeft piet gemaakt! We hebben het vandaag 5mrt. Ontvangen

• 05 Maart 2012 - 22:16

Stefan En Jeanet:

Ongelooflijk, jullie zijn al in Australie!! En nog 11 dagen (!!) en jullie zijn weer thuis! Geniet van Australie, maar we weten zeker dat jullie dat wel doen ;), en tot binnenkort!!

• 05 Maart 2012 - 23:09

Gerda:

Wel weer mooi hè, daar aan de andere kant van de wereld, mooie vrouw op de foto, jammer dat er geen foto van de vlinders bij zit ( misschien heb je die wel gemaakt!?) was wel benieuwd hoe groot groot is...! Ooktoevallig om daar iemand te treffen die uit Sneek komt, wat is de wereld klein zong Boudewijn de Groot al eens. Ga nog maar ff volop genieten strax wachten de dagelijkse beslommeringen (helaas) weer, veel plezier Daaaaaaaaaagerda

• 06 Maart 2012 - 05:35

Fenna:

hallo, dus jullie zijn nu in australia, leuk verhaal weer en foto's. iedereen zal straks je mooie verhalen wel missen denk ik en de foto's. want het is geweldig leuk om dat steeds te volgen. richard die gaat die zelfde kant op waar jullie nu heen gaan 12 maart voor 12 dagen geef les aan de aboriginal aan de studenten daar. maar hij zal het jullie wel vertellen straks. nog een paar dagen jongens kan gewoon niet wachten zo spannend oke liefs van hier en nog prettige dagen daar. doei.

• 06 Maart 2012 - 08:02

Mieke Visser:

oud collega van Sientje,(sikkes)
    Vanmiddag komen de dames bij mij op de koffie, dus kan ik ze vertellen dat ik jullie verslag heb gelezen, wat een prachtige reis maken jullie, om jaloers op te worden. Maar Ma Sientje zal blij zijn om jullie weer te zien hoor!
    Nog mooie dagen, en een veilige terugreis, hoihoi, mieke.

• 06 Maart 2012 - 08:10

Alie En Jan:

Heel herkenbaar stukje Australie. We hebben daar (iets noord van Ciarns) een paar dagen doorgebracht. Zo te zien hadden jullie helder weer. Bij ons regende het eerst, toen werd het mistig. We waren op de MillaMilla Lookout en hebben niks gezien! Die vlinders zijn prachtig. Centimeter of 8 tot 10 en die kleuren, onvoorstelbaar. Nu op naar Brisbane. Dat is andere koek! Nog maar een dikke week, volgens mij zou dit leventje zo maar kunnen wennen (ook voor al jullie trouwe volgers denk ik).

• 06 Maart 2012 - 08:23

Ma Bos:

Hoi jongens, dus in Australie, het bijna eindpunt! Nu gaat het snel met aftellen en voor Fenna ook! Gister jullie mooie kaart gekregen, erg leuk en bedankt hoor! Wat een mooie fotos en leuke stukjes er onder, ja vanmiddag met de Sikkesdames wordt er weer heel wat over jullie reis verteld hoor. Ze vinden het allemaal mooi en de moeite waard. Was Zondag niet een groot succes he met het skypen, de verbinding was niet daverend maar ondanks dat toch leuk. Goede reis verder en alvast de groetjes en veel plezier bij Fenna en de jongens,lief van ma hoooi

• 06 Maart 2012 - 18:43

Janpiet:

Al weken lang bewonder ik jullie met die mooie reisverslagen en fotos.
    Jullie hebben de zelfde passie als men vader.
    Ik las de mail bij men moeder, bedankt Piet.
    Heel veel plezier met jullie verdere reis.

• 06 Maart 2012 - 18:43

An Sneek:

Bijna bij de eind bestemming. Ik hoop voor jullie dat down under zich van z'n beste kant laat zien, want er is deze zomer ontzettend veel regen gevallen. Nog een heel mooie tijd.