Spanje , Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu Spanje , Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu

Spanje , Barcelona

Door: pietentrijntjebos

Blijf op de hoogte en volg Piet En Trijntje

14 Januari 2012 | Spanje, Barcelona

Vrijdag , 13 Januari : Barcelona
Vandaag hadden we een vervelende dag ! Het was volop zonnig en 20 graden ! We zaten in de namiddag op het achterdek in de zon , terwijl jullie in Nederland heerlijk kunnen genieten van kou en bewolking !!! Het is oneerlijk verdeeld . Gisteren troffen we het ook al niet . Door al dat eten ( wat 24 uur per dag beschikbaar is , inclusief koffie , thee en enkele frisdranken ) moesten we ’s Middags gebruik maken van het Gymnasium en een uur lang fietsen op een hometrainer . Dat was afzien hoor !! Bovendien moeten we steeds 18 trappen op en aflopen om het restaurant te bereiken , Je kunt wel met de lift , maar ja . . . .
Maar alle gekheid op een stokje , het was heerlijk in Barcelona , heerlijk weer dus , en omdat we al eens in Barcelona zijn geweest hebben we ons toegelegd op Gaudi . Voor wie hem niet kent , Gaudi is een architect uit Spanje ( 1852 – 1926 ) en is bouwer van de Sagrada Familia , die grote kathedraal in Barcelona , die de een prachtig en de ander vreselijk vind . We deden een tour van het schip . Zo konden we ook in de kathedraal , welke werkelijk heel imposant is . Geweldig hoe hoog het gebouw van binnen overkomt . Ze zijn begonnen te bouwen in 1892 , en nog niet klaar , ze bouwen nog steeds ! Of dit komt doordat de Spanjaard lui is , of door iets anders weet ik niet , maar een feit is dat Gaudi het voltooien niet mee zal maken want hij kwam om bij een tram ongeluk en ligt in de kathedraal begraven .
Verder bezochten we het Park Guel . Ook aangelegd door Gaudi , daarin allerhande voorbeelden van zijn manier van ontwerpen .
Aan boord hebben we het fantastisch . We hebben over het algemeen rustig weer , dus van zeeziekte geen sprake . Volgens een Nederlandse ex kapitein mocht het wel windkracht 10 worden , wij waren het niet met hem eens !!! In het restaurant hebben we een tafel van 6 bij het raam aan de achtersteven , maar je ziet niet veel want we eten om 21 uur en dan is het hartstikke donker , maar toch. . . . Onze tafelgenoten zijn van onze leeftijd ( jong dus ) en het ene stel komt uit Schotland en het andere uit Australie . Ze stappen in Australie af , net als wij , alleen zijn zij dan thuis . Crocodile Dundee is wel erg gecharmeerd van Trijntje , dus dat wordt uitkijken !!!
Tot zover , tot later !!!!

• 14 Januari 2012 - 14:10

Yvonne:

Zag nu pas dat jullie gisteren een nieuw bericht geplaatst hebben. Wat een vreselijk nieuws uit Toscane. Jullie huidige locatie staat op Barcelona, dus dat zit wel goed (letterlijk en figuurlijk). Geniet van al de mooie dingen om jullie heen ( en van elkaar)! xxx

• 14 Januari 2012 - 14:43

Ymkje:

Het is dus heerlijk toeven. Piet maak je maar geen zorgen trijntje houdt toch t meest van jou. Heerlijk om te zien dat jullie zo genieten.

• 14 Januari 2012 - 17:14

Trijnie:

Goed zo Piet is wel nodig om je conditie een beetje op peil te houden. Als ik dat hoor met al dat lekkere eten. Veel plezier en groeten van ons drieen uit Rotterdam.

• 14 Januari 2012 - 22:42

Alie En Jan:

We waren net op mijn broers verjasardag in Almere, vrienden van hem "Oh, gelukkig jullie zitten niet op die Costa-schuit". Jullie tweetjes ook niet. Wel vervelend dat je al maar van dat akelig mooie weer hebt. Bij ons is het lekker koud (en zonnig af en toe de laatste twee dagen). Wat is nu jullie volgende stop?
    Ronjes lopen op het promenadedek wil ook helpen tegen dal dat eten. Zo te horen hebben jullie een aardige tafel, we hebben goede ervaringen met Aussies en Schotten.
    Geniet ze,

• 15 Januari 2012 - 06:44

Jolanda:

goh wat verschrikkelijk sneu dat jullie het zo treffen, dan kun je het idd beter zoals hier hebben . ik wens jullie veel sterkte hiermee....jullie hebben het reuze naar jullie zin zo te lezen, heerlijk toch

lekker genieten hoor

• 15 Januari 2012 - 11:15

Alien:

Leuke reis zo te zien,geniet mee
    door zo en dan op jullie site te kijken.

• 15 Januari 2012 - 11:31

Gerda Posthuma:

Ha Trijn & Piet,

Jullie treffen het maar, zomerse temperaturen lekker om dan in het mooie Barcelona te vertoeven, mooi he Park Quell! De kathedraal ziet er van binnen op de foto ook prachtig uit ( wij hebben alleen de buitenkant gezien) enne niet te sportief doen hoor! Veel plezier en tot het volgende bericht Daaaaag kusje Gerda en pootjes van Gizmo & Floor

• 15 Januari 2012 - 11:52

Ma :

Lekker oefeningen, nu fijn toch want jullie waren bang om te dik te worden, nu vooruit dan maar. Marja is nu bij me en gaat even lekker(hopelijk) eten halen en dan straks zien we jullie!hooi

• 17 Januari 2012 - 09:41

Jan En Janny:

Lieverds
    Het hoort allemaal leuk en dus blijf genieten.
    Barcelona is inderdaard een prachtige stad wij gaan er binnenkort met vrienden ook weer naar toe.
    Hier is alles een paar dagen mooi wit maar morgen al weer regen
    Jullie huis houden we goed in de gaten.
    Pas goed op Trijntje en let op die Cocodile Piet ( ha ha )
    Lieve groet.