Eindconclusie Cruise - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu Eindconclusie Cruise - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu

Eindconclusie Cruise

Door: pietentrijntjebos

Blijf op de hoogte en volg Piet En Trijntje

10 Maart 2012 | Australië, Melbourne

Eindconclusie Cruise :
Het was een fantastische reis , we hebben heel veel gezien en veel indrukken opgedaan . De reis heeft Trijntje heel veel goed gedaan , al haar klachten verdwenen als sneeuw voor de zon , die bijna elke dag scheen . 1 Dag regen in Japan , 1 dag mist in Hong Kong , 2 dagen storm op zee waarvan we overigens geen enkele last hebben ondervonden . We mogen dus absoluut niet klagen en dat doen we dus ook zeker niet . Overal aardige mensen ontmoet , het meest in het Oosten , Vietnam –China en Japan en het Pacificgebied inclusief Australië . Ook in Egypte zijn aardige mensen al willen we daar niet graag meer heen , de sfeer is daar absoluut niet goed .Je word er gek van de opdringerige verkopers en geldschooiers . . . Onze mooiste bezoeken waren toch wel Cambodia en Papua New Guinea , maar daarmee willen we de rest zeker niet te kort doen : Het was een droomvakantie !
Het schip was ronduit goed te noemen . Wel veel “Black Tie “ dinners wat door de meeste passagiers niet altijd werd gewaardeerd . De excursies waren niet duur en heel goed georganiseerd , het verliep bijna altijd vlekkeloos , al gebeurde er natuurlijk wel eens wat . . . . maar het is ook een hele organisatie zo’n wereldreis , en om precies op schema te varen . maar we hebben niets gemist , dus Hulde !!!!
Een minpunt vonden wij was dat het schip er voor z’n 8 jaren of zo vrij slecht uitzag , vooral wat betreft de romp : vrij veel roest o.a rond de3 ankers , waar toch wel wat aan is te doen . Op de publieke dekken werd wel veel aan onderhoud gedaan ! De tapijten in het schip waren duidelijk aan vervanging toe , veel slijtplekken op de trappen o.a , maar gisteren werden er inderdaad veel rollen tapijt ingeladen en vandaag zagen we dat ze daarmee begonnen zijn . In het zelfbedieningsrestaurant konden ze wel eens wat meer stofzuigen vonden wij want er lagen veel voedselresten op de grond ….
Er heerste aan boord een vervelend verkoudheidsvirus , waar niemand aan ontkwam . Trijntje had er 10 dagen last van , ik 4 , maar Remo , onze Australische tafelgenoot heeft er de hele reis last van . Debbie die een verminderde weerstandsziekte heeft krijgt het vreemd genoeg niet . . . .Overal klinkt gehoest en gekuch want het gaat gepaard met een flinke kriebel in de keel .
De mensen aan boord : Personeel was vreselijk aardig , Van Directie tot bediende’s , ze willen alles wel voor je doen en altijd met een lach . Ze worden ook goed behandeld door de maatschappij , ze mogen geregeld aan land en er worden speciale excursies voor hen georganiseerd . Wij hadden hele leuke tafelgenoten , de Schotten moesten helaas op de helft van onze vakantie weer naar huis en werden niet vervangen aan tafel , maar met de Australiers konden we het prima vinden . Zelfde leeftijd , belangstellingen en ervaringen . . . Veel te praten dus . En het eten was prima , niets op aan te merken . Australiërs , Schotten en veel Engelsen zijn heel aardig . Maar er waren ook Engelsen aan boord , die , wat wij absoluut niet gewend zijn , totaal geen manieren hadden en echt aanstotelijk gedrag vertoonden . In een rij staan is er absoluut niet meer bij , ze dringen voor en vechten letterlijk om als eerste in de bus te komen . Heb ik zelf helaas moeten waarnemen . Ook werd Trijntje een keer bedreigd door een vreselijk dikke Engelse vrouw waarvoor ze de deur naar buiten tijdens harde wind voor open deed . Dit was schijnbaar niet de bedoeling , waarom weten we nog steeds niet , maar toen we een rondje gelopen hadden wachtte ze ons op en vloog Trijntje bijna aan onder het roepen van “Als ze dat nog een keer zou doen ze overboord zou gaan “ Na een paar keer vragen wat ze dan verkeerd gedaan heeft ging ze stilzwijgen met een verontwaardigd gezicht zitten mokken .eZe kon toen trouwens ineens wel heel hard lopen : een wonder ? Debbie ontmoette diezelfde vrouw zeurend bij de kapper dat ze haar haar verknoeid zou hebben en bij een winkel scheldend op het personeel dat deze niet op tijd was om haar boodschappen naar haar hut te brengen : onbegrijpelijk!
Gelukkig waren er ook vele aardigen , zoals Rachel en Jeremy , waar we heel wat mee hebben gepraat en gelachen , en velen waarvan we de naam niet weten , maar die we bijnamen gaven zoals Gerard Cox en zelfs een Willem Duys , de gelijkenis was treffend . De Nederlanders aan boord waren over het algemeen zeer aardig , Zo had je Kees en Maddy uit Huizen , die vaak even bijschoven om wat te praten , wat vaak wel een gesprek van een uur of 2 werd . . .En Jan en Ellen , waar we een paar excursies mee deden en ook geregeld met ons zaten te kleppen of te eten . . . .we hebben echt genoten en zijn echt dankbaar dat we dit alles hebben mogen meemaken . Nu gaan we nog een leuk midweekje doorbrengen bij onze familie in Australië en zien daar erg naar uit .
Waarschijnlijk ontbreekt het aan tijd om elke dag een stukje te schrijven , maar anders doe ik dat als we weer thuis zijn . We vonden het hartstikke leuk dat iedereen zo trouw onze verhalen bleef volgen en dat jullie steeds weer reageerden met leuke antwoorden terug : Bedankt daarvoor !!
“ Oant Sjen “
Groetjes , Trijntje en Piet

• 10 Maart 2012 - 08:20

Marry :

Wat fantastisch!!!!!!!!!!!!!
    Piet hulde voor je verslag met prachtige foto`s.
    Trijntje met een brede lach, genieten in elke stad en van alles wat deze aarde te bieden heeft.
    Een super wereldreis, en wij hebben zo een klein beetje mee mogen genieten, BEDANKT daarvoor.
    Verder wensen we jullie nog een gezellige tijd bij de familie en vooral een veilige terugreis,
    Hartelijke Groeten van Marry en Jan.

• 10 Maart 2012 - 09:02

Alie En Jan:

Bedankt dat we met jullie mee mochten!
    Tot ziens in Sneek of IJlst

• 10 Maart 2012 - 09:29

Ma Bos:

Na de mail die ik net gestuurd heb nu het verslag even doorgelezen en merk dat jullie al op eindpunt zijn! Prachtig verslag en dat is dan het laatste, maar thuis zullen er wel heel wat volgen denk ik. Fijne dagen nog en de rest heb ik net geschreven, hoop dat het weer daar goed is. Veel plezier verder en liefs van hier hoooooi, kus van ma.

• 10 Maart 2012 - 18:53

Janpiet:

Bedankt Piet en Trijntje

• 10 Maart 2012 - 19:08

Fam Teitsma:

wij vonden het ook leuk om jullie verslagen te lezen ze waren stuk voor stuk mooi om te lezen en de foto's waren ook erg mooi
    maar piet je bent zekker wat aan gekomen of niet het is te zien op de foto die jullie naar de zaak hebben gestuurd maar wel leuk dat jullie die foto hebben gestuurd hij hangt onder jullie reis schema
    maar wat moeten we nu doen nu we geen reis verslag meer krijgen .......

• 11 Maart 2012 - 09:47

Ingrid:

Hoi lieve Trijntje en Piet,

Ik heb heel erg genoten van al jullie verslagen. Net of ik er een beetje bij was. Fijn om te zien dat jullie het erg fijn hebben gehad, dat heeft mij ook goed gedaan.

Heel veel lieve groetjes en een dikke tuut,
    Ingrid

• 11 Maart 2012 - 10:09

Ymkje:

C u

• 11 Maart 2012 - 16:02

Frans:

Het was inderdaad een reis vol met mooie verslagen en foto,s,heb er van genoten. En Piet wees maar niet bang voor dat buikje wat je gekweekt hebt,ik heb wel een geschikt klusje voor je als je weer aan het werk bent.

• 11 Maart 2012 - 16:28

Ria En Pieter:

Hallo Piet en Trijntje,
    Wij hebben jullie helemaal gevolgd.
    Ben je daar ook naar de kapper geweest Piet?
    Nu zit de reis er bijna weer op.
    Wij zijn ook blij dat het met Trijntje goed is gegaan.
    Wat een geweldige foto,s allemaal super hoor.
    Tot ziens in Sneek.
    Groetjes , Pieter Ria en Bo.

• 11 Maart 2012 - 19:28

Stefan En Jeanet:

Bedankt voor alle mooie verslagen!!! Jullie hebben zo veel gezien en beleefd de afgelopen weken en door deze site konden we het een beetje met jullie mee beleven! Wat een verhaal van die nare dikke Engelse vrouw zeg!! Niet te geloven... Maar zo te lezen hebben we heel wat bij te kletsen binnenkort!! We kijken wel een beetje naar jullie terugkomst uit hoor! Maar eerst nog even volop genieten van jullie laatste daagjes daar!! Door jullie stukje ben ik trouwens wel heel nieuwsgierig geworden naar Australie, lijkt me een erg mooi land!! Misschien dat ik Stefan over een jaar of twee kan overhalen om daar eens naartoe te gaan ;)... Tot snel!!! Liefs

• 11 Maart 2012 - 20:07

Jolanda :

en toen was het alweer een laatste verslag, wat gaat het hard. maar wat hebben jullie een hoop beleefd en meegemaakt, gweldig om mee te lezen. en wat er al veel geschreven werd, alsof we er zelf bijzijn. Ik wens jullie nog heel veel plezier bij tante fenna en we horen binnenkort graag de verhalen in real life

dikke knuf van ons

• 13 Maart 2012 - 10:25

Betty En Jan-Hein:

Dit keer weer een reactie (beetje laat...) van de mannelijke helft.
    Bedankt voor jullie mooie en uitgebreide verhalen! Wij hebben van elke editie genoten, ook met in ons achterhoofd zelf op termijn een dergelijke reis te gaan maken. Geniet nog van jullie dagen "down under" en wij hopen jullie weer in levende lijve te zien en te spreken in het ook nog mooie Friesland!

• 25 Januari 2013 - 23:17

Greet Hogenkamp:

Piet heb jij een vleeszaak ip de steenweg in Utrecht gehad met vier doxchters Monique
    Huquet en nogtwee heette Rietje waren in urrecht bevriend net mujn ouders Jan en Jo uit de schoenenzaak ?

• 25 Januari 2013 - 23:17

Greet Hogenkamp: