Japan , Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu Japan , Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu

Japan , Osaka

Door: pietentrijntjebos

Blijf op de hoogte en volg Piet En Trijntje

26 Februari 2012 | Japan, Osaka

Osaka
Hallo , allemaal
In de jaren 70 van de vorige eeuw was er zo’n liedje : Osaka van de Shoes , ter ere van de toenmalige wereldtentoonstelling . Vond ik een heel leuk liedje . . . . Vandaag liepen we er rond !!
Het begint als een druilerige dag , en we gaan met een tour vanuit Osaka naar Kyoto , vroeger de hoofdstad van Japan , en een van de enige steden die gespaard is gebleven in de 2e wereldoorlog . Vandaar ook dat er nog oude straatjes zijn te vinden , en verscheidene tempels . Het zijn deze die we vandaag gaan bezoeken . We starten met een bezoek aan de Fushimi-Inari Taisha , de hoofdschrijn van de 40 000 in Japan . Het is precies zoals je Japan in gedachte ziet . Prachtig oranje- rode Tempels , en we wandelen naar de top van de Mount Inari door een enorm lange rij van Torri Gates , een soort van oranje-rode poorten met Japanse teksten daarop . . . . We zien verschillende gebruiken en diensten , die allemaal met bijgeloof te maken hebben . Japanners zijn dat in hoge mate . Ze trekken aan lange koorden met bellen , klappen in de handen en zeggen vreemde teksten op . Deze tempel is een Shinto tempel , en de tweede tempel die we bezoeken is een Boedhistische tempel . Hier ruikt het weer heerlijk naar wierook . Het aparte gebruik hier is dat ze met lange stokken met daaraan een beker water scheppen uit een watervalletje , en dat opdrinken . Dit geeft een lang leven en geluk . . . Er wandelen Japanners rond in traditionele kimono’s . Ze willen heel graag voor je op de foto , vaak onder veel gegiechel . . . Terug naar de bus komen we onderweg veel (souvenier) winkeltjes tegen , hier kun je o.a. gelukszakjes kopen , voor een gezond en lang leven , ook voor het halen van een examen . We hebben er één voor Jeroen gekocht , want helaas is hij gezakt , en mag het over 2 maanden weer proberen ! Wie weet helpt het !! Tinie , voor jou hebben we er ook één , je weet wel waarvoor !
Tempelbezoek maakt hongerig , daarom gaan we eerst lunchen in een Japans restaurant , wat zetelt in een prachtige woning van een vroegere regering medewerker . Wij Europeanen moeten overal om ons hoofd denken , want alle doorgangen zijn heel laag . Japanse gasten zitten in verschillende kamers te eten op de grond , wij krijgen in onze eigen kamer gelukkig stoelen en een tafel , al is alles wel heel laag bij de grond !!! We krijgen de specialiteiten van het land voorgeschoteld , verschillende rauwe vissoorten , kleine kommetjes met groente , rijst met van alles er omheen gewikkeld , best wel lekker . . . .Maar die stokjes , het wil maar niet echt lukken . . . . één man aan tafel eet helemaal niets , hij kan het niet aan . . . . . Daarna met een volle maag nog een tempel , de Jisho –Ji Tempel uit 1489 gebouwd door Shogun Ashikaga Yoshimasa . Het is Zen Tempel . Er is een prachtige Japanse tuin bij , tuinieren is in Japan tot een ware kunst verheven . . . . .Mooie bruggetjes over een stroompje dat begint bij een watervalletje , schitterende bomen en alles omringt door ( Bamboe ) bossen . Schitterend groene mossen bedekken de grond , bijna onwerkelijk . . . .
Aan alles komt een end , dus ook aan ons bezoek aan Japan , als we in Osaka weer uit de bus stappen . Wij hebben de japanners als zeer vriendelijke mensen beschouwd , heel voorkomend en behulpzaam , al zijn ze wel heeeel bijgelovig en dragen ze vaak een mondkapje . . . . .Als afscheid komt een muziekkorps ons nog een serenade brengen als we uitvaren en staan er velen met vlaggetjes te zwaaien . . . . . Wij maken ons op voor 5 zeedagen , we gaan weer naar de hitte onder de evenaar en hopen daar Rabaul te bereiken !!!!
Tot dan !!!

• 26 Februari 2012 - 06:25

Fam Teitsma:

wat een verslag weer en de foto's ook mooi
    jammer voor jeroen
    wij hoppen dat het weer voor julie mooi blijft het is nu hier bewolkt gisteren was hier erg mooi weer tot de volgend keer

• 26 Februari 2012 - 07:35

Ymkje:

Hier is het nu 14.30 en zitten te wachten op de check in naar Kuala Lumpur vanuit hanoi. Onze terugreis begint, nog heel veel plezier en ben benieuwd naar t volgende verslag. Mooie Japanse tuin trouwens! Groetjes

• 26 Februari 2012 - 08:27

Alie En Jan:

Prachtige foto's ook deze keer. Je kunt straks een collectie kalenders samenstellen. Een met mensen, een met tuinen en een met gebouwen! Of zo ... En je omschrijvingen zijn mooi duidelijk. Grappig trouwens die oranje kleur, brengt dat geluk? Lastig lijkt me dat je van die Japanse tekens weinig kunt begrijpen. En voor jullie zoon: succes de volgende keer; komt vast goed met dat zakje wat eraan komt. Nu vijf dagen relaxen aan boord. Hoewel jullie ongetwijfeld heel actief zullen zijn. groetjes uit IJlst

• 26 Februari 2012 - 16:22

Wouter En Tinie:

ziet er allemaal indrukwekkend uit en wat gaat de tijd snel he,
    Dat gelukszakje zal vast zijn werk doen :)
    dank je wel voor het idee alleen al.
    wensen jullie nog een geweldige onvergetelijke tijd de rest van de reis

groetjes vanuit Sneek

• 26 Februari 2012 - 18:27

Betty:

Echt een Ushi- belevenis!
    Ziet er weer prachtig uit. Jammer van het examen van Jeroen. Maar over 2 maanden lukt het vast!
    Sterkte bij het aftellen, nog 19 dagen!
    grroetjes

• 28 Februari 2012 - 13:50

Marja:

Prachtig,al die verhalen en foto's ! Je maakt heel wat mee.... En al die warme kleuren daar doen mij even vergeten dat het hier na de witte winterpret nu voorlopig even grijs en grauw is buiten.
    En dat mooie groen verlichte reuzenrad,zijn jullie daar ook (in) geweest of hebben jullie dat alleen maar vanuit de verte mogen aanschouwen ?
    Jammer van Jeroen,hopelijk heeft-ie door het gelukszakje later meer succes...
    Have fun,groetjes en tot later maar weer.

• 29 Februari 2012 - 07:24

Helen:

Hallo Piet en Trijntje, mijn zuster en familie waren ook in Japan te skiien en ze zei dat, net als jullie, dat Japan is een heel apart land. Vreemd combinatie van super modern tot oude tradities. Zo nu 5 dagen op zee. Stop je ergens langs de weg ? is een heel eind naar Rabaul. En dan is het richting Australie? Als je in Brisbane bel je Max misschien. Dit is zijn 06 nr. daar. 00.61.439497993 Misschien is het niet nodig om de 00.61 erbij. Ze zijn nog niet aan het werk. Ik weet dat hij zou het leuk vinden. Maar geniet verder met je reis. Ik lees je verslagen met veel plezier. Lieve groetjes Helen xx

• 01 Maart 2012 - 09:19

Hans En Tiny:

Hoi Piet en Trijntje
    Wat een SUPERVAKANTIE hebben jullie! GEWELDIG wat jullie allemaal zien en mee maken!
    groetjes vanaf sneek ! Hans en Tiny!

• 02 Maart 2012 - 18:29

Sita:

Fantastisch wat jullie allemaal zien. Jullie zitten nu op zee en kunnen energie op doen voor de
    volgende belevenissen. Wat schiet de reis trouwens al op!!! Heel veel groeten van, Harry en Sita