Cochin , India - Reisverslag uit Kochi, India van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu Cochin , India - Reisverslag uit Kochi, India van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu

Cochin , India

Door: pietentrijntjebos

Blijf op de hoogte en volg Piet En Trijntje

01 Februari 2012 | India, Kochi

Cochin , India
Voor vandaag voorspellen ze 32 graden ! Dat wordt pretty hot . . . . .
We doen een tour naar de Kerala Backwaters en maken daar , hoe verzinnen we het , een cruise door een netwerk van rivieren , kanalen en meren . Net zoiets als Friesland , dus . . . . Maar dan met palmbomen en “tropical vegetation “ Douane vandaag was gemakkelijk , alleen aan boord moesten we voor hen verschijnen , verder was controle te verwaarlozen !! Bedelaars waren hier ook bijna niet aanwezig . Alleen toen we tijdens de rondvaart foto’s van kinderen namen riepen ze “money, money” maar dat ging moeilijk op die afstand . . . .Maar eerst de rit van 2 uur er naar toe : Je houd je hart vast . Gewone tweebaansweg , maar ze rijden er met z’n vieren naast elkaar als het moet , soms zie je 2 vrachtwagens naast elkaar op je af komen , en dan duikt de bus gewoon even de berm in : Kamikazes !!Voetgangers steken gewoon over , of een tuk tuk . . . .maar goed , we leven nog !De vrachtwagens zijn trouwens soms prachtig beschilderd en heel kleurig . De stadsbussen hebben geen airco nodig , want ze hebben geen ramen . . .Na een stukje rijden kwamen we langs een tempel van de Hindoestanen en daar was juist een ceremonie aan de gang met een prachtig opgetuigde olifant , dus vlug de (uitstekende) bus aan de kant en wij eruit . Dit was echt toeval , kwam bijna nooit voor zei onze gids en het was prachtig om te zien . Prachtige kleding en kleuren . Alleen de olifant dacht niet zo heilg want die liet alles lopen , en dan komt er toch wat !!!!
Verder ging de tocht naar de Backwaters . Daar aangekomen stappen we aan boord van een motorboot met wankele stoelen , en vertrekken voor een vaart door een prachtig gebied . Overal huisjes langs de kant van het water omringt door palmbomen . Als je af en toe een doorkijkje krijgt zie je uitgestrekte rijstvelden met heel veel Ibissen en buffels . Sommige velden staan onder water , andere zijn al helemaal groen ! En overal mensen die iets met of in het water doen : vissende mannen , wassende vrouwen , een boer die z’n os wast enz. De tocht duurt zo’n 2 uur , is werkelijk prachtig en voert ons over kanalen en meren ! We komen veel zgn. Houseboten tegen , die je voor een weekje kunt huren . Ze zien er heel apart uit , heel authentiek maar zijn van binnen luxe en voorzien van airco !
De wankele stoeltje houden het , al zie ik bij een dikke dame de pootjes aardig doorbuigen . . .
En zo komen we weer terug bij het beginpunt en stappen weer in de bus . Terug naar Cochin , wat vanaf 1663 , nadat we de Portugezen eruit hadden geschopt , van de Dutch was ! Tot 1795 , toen de Britisch hetzelfde met ons deden . Er zijn nog veel dingen die aan de Nederlanders herinneren , zoals Dutch Palace , en een bij behorende begraafplaats met Nederlandse graven .
Verder opmerkelijk zijn de Chinese visnetten van een heel speciale constructie , die aan de seaside staan . Morgen naar Colombo , Sri Lanka , gaan we naar de olifanten !!!
Tot dan . . . .

• 01 Februari 2012 - 18:42

Familie Teitsma:

weer een heel mooi verslag en ok de foto's zijn weer mooi ga door zo

• 02 Februari 2012 - 00:58

Antje Sneek:

Het is weer ongelooflijk wat jullie allemaal zien op deze reis. Prachtige foto's. Nu naar Sri Lanka, ook weer heel mooi, zijn ook vroeger veel Nederlanders geweest.
    Goeie reis verder.

• 02 Februari 2012 - 08:02

Hillie:

Hoi Piet en Trijntje,

Nou, jullie maken heel wat mee zeg!
    Fijn om jullie verslagen te lezen.
    We kijken al uit naar de volgende.
    liefs en groetjes

• 02 Februari 2012 - 11:11

Grietje Visser;:

Geweldig mooie reis.Wou wel dat ik 20 jaar jonger was. (Nu 84 jr) maar hier geniet ik ook van hoor.goeie reis verder.en veel plezier!!!

• 02 Februari 2012 - 12:47

Alie En Jan:

Prachtige foto's weer. Dat worden dikke fotoboeken!
    Dat verkeer in Ciochin deed me denken aan onze rondreis Sri Lanka. Iedereen wil eerst en vier naast elkaar kan makkelijk. Kwartje als je een ongedeukte auto tegenkomt!
    Doei

• 02 Februari 2012 - 18:34

Betty:

Ziet er heelauthentiek uit! Prachtige natuur. En tot mijn verrassing de vrachtwagens voorzien van een groteT- dus Tata's. Ik heb ooit een auto van dat merk gereden! Verwonderlijk dat die bussen nog rijden! Als jullie terug zijn zal ik het verhaal wel vertellen. Heeft me jaren van mijn leven gekost, om maar te zwijgen over het spaargeld! Veel plezier bij de volgende stop.