Mauritius - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu Mauritius - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu

Mauritius

Blijf op de hoogte en volg Piet En Trijntje

11 Februari 2013 | Mauritius, Port Louis

Hallo Fans , we zijn weer thuis en zoals jullie hebben begrepen was er geen mogelijkheid en tijd tijdens onze reis om berichten te versturen . Aan boord geen wifi en in de havens niet of heel moeilijk en we wilden onze tijd zoveel mogelijk benutten ! Daarom vanaf nu per dag een verhaal welke we elke dag aan boord hebben bijgehouden . Hopelijk vinden jullie het nog leuk , dat vinden wij van jullie reacties !!! Groetjes . . . .
Mauritius
Na een lange , lange reis zijn we eindelijk aangekomen op Mauritius . Van Hotel naar schip zin we 24 uur onderweg geweest , en het laatste deel van de vlucht met heftige turbulentie ! Maar ja , je moet er wat voor over hebben als je wat wilt zien . . .Hier op Mauritius is het heel vochtig warm . het regent af en toe bij 30 graden . We kunnen ons nog niet verkleden want onze koffers zijn er nog niet maar dapper als we zijn gaan we toch op weg , op zoek naar de Dodo die hier zo goed door de Nederlanders zijn uitgemoord. Vanaf 1598 deden onze zeevaarders n.l .het eiland aan en omdat de Dodo te stom was om weg te rennen was het een makkelijke prooi voor de mannen . Ze vonden het vlees niet eens lekker , en noemden het dier dan ook “walgvogel “ In de 17e eeuw koloniseerde de VOC het eiland en noemde het Mauritius naar de zoon van Willem van Oranje : Maurits . Toen was het helemaal gedaan met het arme dier . Er bleef geen een over , maar heden ten dage zie je ze overal , alleen van hout , steen , glas , geschilderd enz enz.
We hebben de stad Port Louis kunnen bekijken , tenminste een gedeelte en dat was erg leuk . Nieuw is het enorme Waterfront met veel winkeltjes en hotels . Maar we hadden toch meer oog voor de oude markt met z’n vele kraampjes , groente en fruit én souvenirs waaronder natuurlijk onze dappere Dodo ! Ook het park ”Jardin de la Compagnie” van de Franse Indische compagnie was prachtig met enorme banyon trees . Maar omdat we onderhand al 36 uur zonder slaap waren hebben we niet te lang in de hitte rond gelopen en gingen we weer naar boord . Daar zijn de koffers inmiddels aangekomen dus werk aan de winkel .
Het schip is leuk , eerste indruk : beetje old fashion , niet te groot , maar wel heeeel gezellig en gemoedelijk. Passagiers varieren van onze leeftijd tot oud , en enkele gezinnen . Tegenvaller is : geen wifi wat volgens ons niet meer kan in deze tijd . Er is wel een computerafdeling op het schip maar daar betaal je je blauw voor een paar mailtjes , dus dat doen we niet . We proberen het wel in de havens , want de meeste cruiseterminals hebben wifi , alleen wordt het zo allemaal een beetje moeilijker maar dat geeft niet ! Nu gaan we eerst slapen want morgen is het weer vroeg dag , maken we een tocht over het eiland La Reunion !
Au revoir !!

• 26 Februari 2013 - 15:36

Ymkje:

Welkom thuis en leuk dat we toch de verslagen nog krijgen. Ik zag jullie al gekidnapt in een of ander Afrikaans land! Dus blij om wat te horen.

• 26 Februari 2013 - 16:00

Jan-Hein:

Wij vonden het al zo stil! (en dat is niets voor jullie). Maar goed, leuk om het zo nog eens over te doen! We kijken uit naar het volgende bericht.

• 26 Februari 2013 - 16:35

Truus En Arie:

Wat een goed idee om dit reisverslag thuis te schrijven.
    Hebben we elke dag iets om naar uit te kijken!

• 26 Februari 2013 - 16:49

Theo:

Ben erg nieuwsgierig naar morgen

• 26 Februari 2013 - 18:43

Marcel:

welkom thuis jammer als het niet op de boot kon maar na de hand is het ook wel leuk zo als ik hoor de ben je morgen nog vrij geniet nog maar even van tot de volgen
    keer