La Réunion , Pointe des Galets - Reisverslag uit Le Port, Réunion van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu La Réunion , Pointe des Galets - Reisverslag uit Le Port, Réunion van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu

La Réunion , Pointe des Galets

Blijf op de hoogte en volg Piet En Trijntje

12 Februari 2013 | Réunion, Le Port

Hallo Allemaal vanaf La Réunion , een stukje Frankrijk 10000 km van Friesland .
We beginnen ons verhaal in de namiddag , wanneer we een dappere poging doen om ons stukje online te krijgen dus vol goede moed togen wij naar de passagiersterminal , 10 minuten lopen door een vochtige warmte van 31 graden C. Daar aangekomen alles klaar en aanzetten , en inloggen . Tenminste , dat was de bedoeling . Maar we dachten al , waarom zien de meeste mensen hier wat chagrijnig ? Geen aansluiting te krijgen , daarom !! Alle inlogcode’s die je dus nodig hebt bleken op . En nieuwe halen dat bleek te moeilijk . . . . Het blijven Fransen natuurlijk !! Dus maar weer terug naar het schip en volgende keer beter , wanneer dat ook maar zal zijn . . . .
La Reunion is een prachtig groen , dus vochtig eiland en we maken een tocht naar de binnenlanden . Met de bus , die bij instappen helemaal bezet bleek aan de raamzijden omdat er nogal wat alleenstaanden mee gaan die deze plaatsen innemen in plaats van gezelligheid bij elkaar te zoeken . Dus zaten wij naast elkaar aan het gangpad . Moet je wel je aandacht verdelen over de alleenstaanden en elkaar terwijl je ook nog wat wil zien . Maar het gaat wel , mijn buurvrouw valt al vrij snel in slaap , ( misschien ben ik saai ?)en zo rijden we naar een prachtig berglandschap Cirque de Salazie met vele watervallen wat heel erg doet denken aan ons favoriete land Noorwegen , alleen iets warmer . We stoppen op verschillende plaatsen voor foto’s of een korte wandeling . Vaak zien we knalrode vogels welke kardinaalvogels worden genoemd . ‘s Middags een Creoolse lunch in een leuk restaurantje in het bergstadje Hellbourg . Inclusief plaatselijke drankjes ( punch) , en natuurlijk Franse wijn . Ook hebben we hier wat vrije tijd om te wandelen . . . . Daarna op naar St. Denise waar we een markt bezoeken . Al met al een rustig en ontspannen dagje , en de alleen reizigers ? Die blijken heel aardig . . . .
Groetjes !!!

• 27 Februari 2013 - 16:07

Theo:

Met veel plezier het eerste verslag gelezen .

• 27 Februari 2013 - 17:39

Gerda:

Jij saai? Dacht het niet, mooie fotoos weer!

• 27 Februari 2013 - 17:52

JanPiet:

Geweldig Piet en Trijntje,

Iedere dag de mooiste mail.

• 27 Februari 2013 - 18:13

Marcel:

weer een geweldig verhaal

• 27 Februari 2013 - 19:53

Betty:

Ik wil er zo naar toe! Wat weer een prachtige foto's!

• 27 Februari 2013 - 20:18

Willy Bakker Folsgare:

Beste Piet en Trijntje,

Nu kan ik ook meegenieten van jullie prachtige foto"s en reisverhalen.

Groetjes Willy Bakker