Avontuur op de Amazone - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu Avontuur op de Amazone - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu

Avontuur op de Amazone

Blijf op de hoogte en volg Piet En Trijntje

31 Augustus 2014 | Brazilië, Manaus

We Gaan Weer Op Avontuur !!
Begin 2015 gaan we een reis maken over de Amazone . Aanvankelijk zouden we een reis maken met een radarboot over de Mississippi maar na veel wikken en wegen vonden we het te duur worden voor wat we er voor kregen . Dus het roer om , en nu naar de Amazone . Dit is natuurlijk een rivier , maar deze is zo breed en diep dat hij ( of zij ) te bevaren is met een klein cruise schip . En dat tot in de verre binnenlanden . We varen met het Duitse schip ms Hamburg vanaf Manaus - Brazilie , waar de meeste cruises eindigen , via Colombia naar Peru en doen verscheidene plaatsen en nederzettingen aan waar bijna nooit een mens voet aan wal zet …..
Ms Hamburg is een cruise / expeditieschip , wat betekent dat het schip z’n eigen zodiac’s aan boord heeft waarmee tochten door het oerwoud over de zijrivieren - en landingen gemaakt worden .
Het schip vaart met ten hoogste 400 gasten en is familiair van karakter .
We hopen weer een reisverslag te kunnen verzorgen tijdens de reis , maar we weten niet precies hoe het met het internet gesteld zal zijn ….
Groetjes !!

• 31 Augustus 2014 - 17:34

Truus En Arie:

Alweer een goed idee! Wanneer vertrekken jullie? Wij zoeken het de volgende (korte)vakantie iets dichterbij.
    We gaan met de trein naar de Harz om daar de stoomtreinen van dichtbij te bekijken. Over 3 weken vertrekken we al voor 6 dagen.

• 31 Augustus 2014 - 17:47

Alie En Jan:

Net als de mensen die het eerst reageerden vertrekken wij sneller, namelijk over 2,5 week. Website komt eraan. Ik moet alleen de e-mailtjes er nog in zetten. Wij varen van Barcelona naar Athene en hebben een stel voor ons nieuwe havens (Marseille, Dürres in Albanië, Split, Ravenna, Itea en Hydra). Dat kan omdat de Prinsendam zo klein is. Zin in.
    Maar wat jullie gaan doen ziet er ook niet slecht uit! Wel malariatabletten slikken hoor, want die muggen weten niet dat jullie graag heel weer thuis komen!
    We spreken elkaar voor die tijd nog wel.

• 31 Augustus 2014 - 20:50

Willy En Janpiet Bakker:

Beste Piet en Trijntje,

Ha een nieuw avontuur door de Amazone. we lezen en kijken graag naar de verhalen en de foto's.

• 07 September 2014 - 23:23

Ymkje:

Kom je vast die groene krokodil tegen. Wat leuk voor jullie, veel voorpret alvast

• 09 September 2014 - 21:13

Gerda:

Dat is weer LEUK voor jullie, flink wat maanden voorpret!!!