Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Piet En Trijntje Bos - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: pietentrijntjebos

Blijf op de hoogte en volg Piet En Trijntje

12 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

Hallo Allemaal , We zijn er weer . . . .
Veel mensen zeggen : wat beleven jullie wat , nou , dat is waar , we beleven heel wat . Wat weer een schitterende excursie , ditmaal 3 dagen ! Af en toe knijpen we even in ons vel om na te gaan of we dit wel echt beleven . . . .We zijn met 16 personen met een leeftijd variërend van 30 tot 65 en we hadden elkaar al ontmoet tijdens een voorbespreking van deze reis . We begonnen in Bangkok, waar we al eens waren geweest , maar wat beslist de moeite waard is om nog een keer te bezoeken . Het is tegenwoordig een vrij moderne en toch wel schone stad vol met prachtige tempels en paleizen . En een mooie Chinese wijk . Eerst een bezoek aan het enorme tempelcomplex “Wat Pra Keo” , welke de Emerald Buddha bevat . Schitterende kleurige gebouwen en enorme beelden van o.a wachters die een en ander bewaken tegen boze geesten ! Op hetzelfde terrein ook het Grand Palace , van rond 1782 . De koninklijke familie ontvangt hier alle “belangrijke “gasten . Voor ons waren ze er niet . . . . Het is hier warm . . . . . ruim boven de 34 graden , maar ja , het is vrijwillig . En bovendien moesten we in lange broek en schouders bedekt . . . We reizen trouwens met 16 personen + gids en tourleader ( leuke meid ) in een touringcar voor 50 personen , dus ruimte genoeg . . . .Na de lunch in een restaurant aan de Chao Phraya rivier gaan we even boodschappen doen , en daarna naar Bangkok airport voor de vlucht van 1 uur naar Siem Reap in Cambodia waar we rond 17.30 aankomen . Deze stad is vrij modern omdat er tegenwoordig veel toeristen komen die Angkor Wat bezoeken en er staan dan ook veel zeer luxe hotels . Na het regime van Pol Pot begon deze stad pas te bloeien , alles is dus vrij nieuw . Onze gids liet zich nog een tijdje uit over de oorlog , en vertelde dat iedereen wel een of meer familieleden is verloren , vaak onbekend waar . . .Hij was z’n Opa kwijtgeraakt . In totaal vielen er 3 miljoen slachtoffers en geen 1,5 miljoen zoals in een eerder verslag gemeld . . . .Er liggen in Cambodja nog vele duizenden mijnen en deze zijn doodsoorzaak nr. 1 in Cambodja . Honderden per jaar . . .Trouwens ook wilde olifanten komen op deze manier aan hun eind . Je krijgt het er koud van . . . .
Maar goed , dus met de bus naar ons hotel , waar ons een geweldig diner wacht in de binnentuin aan een soort zwembad met daarachter een show van lokale dansen op Cambodjaanse muziek . En dat alleen voor ons groepje . . . . We hebben een heerlijke en zwoele avond en het geheel doet sprookjesachtig aan . . . . Prachtige Cambodjaanse vrouwen met schitterende slanke lichamen , en dat mag ik zeggen want Trijntje vindt dat ook . . . .
Daarna waren we wel aan ons bedje toe , hoor , en nu ook , dus laat ik het hierbij en ga morgen verder met ons bezoek aan de tempels van Angkor !!!
Welterusten . . . .
Wordt Vervolgd

• 12 Februari 2012 - 16:26

Alie En Jan:

Hier dooit het nog net niet, maar het begint wel. Beetje sneeuw en ijzel na een stralende zaterdag met massaal schaatsers! Bij jullie dooit het veel harder. Hoe komen jullie trouwens aan onze foto's van Bangkok? Grapje, maar daar blijf je echt knippen. Morgen ook hoor in Angkor. We blijven thuis mee genieten nu onze eigen reis niet doorgaat. Jullie verzachten zo dat gemis een beetje. Dank je wel. Lieve groeten uit Drylts!

Familie Teitsma:

weer een mooi verhaal als je het leest en de foto's bekijkt dan beleef je het mee
    dus geniet er van piet en trijntje
    ze zegen dat hier de vorst nu voorbij is wij hebben nog veel geschaatst de laatste dagen

• 12 Februari 2012 - 19:35

Betty:

Wat weer genieten van jullie verhalen en van jullie foto's. En zo te zien is de reis iedere cent waard jongens. Alvast een voorproefje voor over 4/5 jaar voor ons.
    Kan niet wachten!
    Nog veel plezier.